2014. november 17., hétfő

Nyolc hét belgyó (és ami vele jár…)



Már amikor megérkezett az a bizonyos FedEx boríték tudtam, hogy ez lesz a végzős évem nagy kalandja. Ez már az utazásnál be is bizonyosodd, mert 3 óra átszállással is épp, hogy elértük a csatlakozást Bostonban, szóval tényleg ne centizzétek ki a dolgot, mert nem hiszem, hogy bárki egy kellemes, meghitt és nagyon otthonos reptéren szeretne éjszakázni valaha is. A buffaloi reptérről nem kockáztattunk és taxiba pattanva jutottunk el a lakásig, ahol az előző turnus több mint kedves diákjai meleg vacsorával és nagyszerű hangulatban fogadtak. Mondanom sem kell, meglehetősen jól esett a hosszú és eseménydús nap után.
A következő napok papírmunkaborzadalmai után belevethettem magam a belgyógyászat gyakorlatom 8 hetébe. Ezt a RPCI Medical Oncology klinikáin töltöttem. A rendszer nagyon egyszerű: minden 2 hét után új klinikára kerültem. Így töltöttem időt a gasztroenterológiai, a fej-nyak, a melanoma/sarcoma, a lymphoma és a mellrák klinikán. Lényegében a klinikákon a rákos betegek kemoterápiájának után követése történik. Minden klinikán egy jól szervezett, a sebészekkel, radiológusokkal és patológusokkal jól együttműködő teammel dolgozhattam. Természetesen, mint mindenhol itt is volt, aki szívesebben foglalkozott a diákokkal, mint mások, és ennek megfelelően igyekeztem mindig olyanokkal dolgozni, akik szívesen tanítottak. Amit jó volt látni, hogy ez nem vezetett sértődéshez, sőt kifejezetten pozitív pont volt, ha feltaláltad magad.
Persze a munka mellet volt idő a szórakozásra és az utazgatásra is. Katival már az első héten leugrottunk a Niagarához, mert kaptunk egy szabadnapot. Nem mondom, hogy pikk-pakk, de valóban egy busszal el lehet jutni, és érdemes is.

Az egyik hétvégén átmentem Toronto-ba is egy ismerősömhöz, ahol a városnézésen kívül jéghoki meccsre is elmentem. Éppen jó hétvégét választottunk, mert a Buffalo Sabres játszott a Toronto Maple Leafs-szel.

Az őszi turnus nagy lehetősége a sarasotai konferencián való részvétel. A kiutazásunk után az első dolgunk volt, hogy leüljünk, és négyen együtt foglaljunk repülőjegyet. Annyira messzinek tűnt akkor még az utazás, de pikk-pakk eljött a várva várt nap. Már az utazás előtt felvettük a kapcsolatot S. Ágnessel és Istvánnal, akik a konferencia lebonyolításában és a diákok koordinálásában vesznek részt. Ők segítettek a szállással is. Hárman a buffaloi diákok közül a Limetree-ben voltunk elszállásolva, ami egy 5 perces sétára volt a konferencia helyszínétől. Mint diákoknak a regisztráció és a különféle események lebonyolításában kellett segítenünk, de emellett rengeteg szabadidőnk maradt, amit főként a tengerparton töltöttünk el.

Kicsit mellbevágó élmény volt innen hazajönni Buffalo-ba, ahol konkrétan havazott, és azóta is tart a szép télies időjárás. Tehát amit a következő turnusnak üzennék nagybetűkkel: SÁL, SAPKA, KESZTYŰ!!!

2014. 11. 17.

Kozma Emese Dorottya


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése