2014. november 18., kedd

My second rotation with Da Vinci....



Sziasztok!

A 2. rotációmról szeretnék kicsit mesélni. A Roswell Parkban nőgyógyászati onkológián voltam, a műtőbe beosztva. A sokszor emlegetett Da Vinci robot tényleg nem semmi! A pókkarokkal nagyon finoman tudtak dolgozni, és élmény a műtéteket 3D-ben nézni. :) A végén pedig gyakran megengedték, hogy a portok helyét zárhassam. A különböző orvosok más-más öltéstípust használtak, így többfélét is gyakorolhattam. Néhány érdekes laparoszkópos és nyitott műtétet is volt alkalmam megfigyelni, és asszisztálni.


 Megkérdeztem, mehetnék-e a klinikára, amikor nincs műtét. Az indiai Dr. L.-vel és Zs. Emese, magyar nőgyógyásszal voltam, akivel az ambuláns betegeket is kikérdezhettem, referálhattam.  Keddenként ½ 5-ig igyekeztünk végezni az összes vizsgálattal, számítógépes regisztrálással, mert utána conference volt, ahol megbeszélték az összes előző heti beteg kezelését, műtétét.




Október közepén egy kedves amerikai barátnőm elvitt minket a Letchworth State Parkba, ami kb. 1,5 órára volt autóval. Ha van lehetőségetek, ide mindenképpen érdemes elnézni! A beceneve ennek a helynek: Grand Canyon of the East, és valóban fantasztikus volt a folyó által kialakított kanyargós völgy és a 3 vízesés! Különösen szép volt az őszi táj is. Nem volt túl sok időnk, és hatalmas volt a park, de lett volna lehetőség felfedezni a turistaösvényeket is.  


Amit még mindenképpen érdemes megemlíteni: a sarasotai HMAA konferencia. Érdekesek voltak az előadások, naponta kb. 12-14 volt, nagyon színes palettával. Kedden mi kerültünk sorra, hogy előadjuk a kutatásunk eredményeit 15 percben. Délután 2-3 körül pedig kezdődtek a közös programok (pl. teniszezés, amerikai-magyar vízilabda) vagy a partra mentünk. Florida tényleg gyönyörű volt a pálmafákkal, óceánnal és a kellemes 25-30 fokos meleggel! Itt a kilátás az ablakunkból: 


Az egyik novemberi hétvégét pedig New York bejárásával töltöttem. Sajnos elég kevés volt az idő, és 8,5 óra a buszút, de mindenképpen megérte, nagyon hangulatos város! 


2014. 11. 18.

Seprenyi Kati

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése