2014. november 20., csütörtök

30 fokos Sarasotából a jégbe dermedt Niagaráig…

…avagy a második hónap. Miután véget ért a 4 hetes gyermekneurológia gyakorlat, ideje volt „átköltözni” a Roswell Park Cancer Institute-ba, amiről említettem múltkor, hogy kicsit messzebb van, mint a gyermekklinika. Bár elsajátítani és széles körű részletes tudásra szert tenni a rákos betegek gyógyításában 4 hét alatt sajnos lehetetlen, az onkológia diszciplína felületét ezalatt a 4 hét alatt csupán kapargatni tudtam, de ettől függetlenül hasznosnak éreztem. A gyakorlat fő előnyének a betegekkel való hatékony kommunikáció megfigyelésének lehetőségét tartom, ami talán a lexikális tudás bővítésénél is fontosabb.
A napok nagyjából azonosan pörögnek: 9 körülre kell megérkezni, majd a nurse practitioner-rel vagy physician assistant-tel (néha akár egyedül is!) megnézitek az időpontra érkező betegeket, akik legtöbbször kemo vagy sugárkezelés alatt követett betegek. Ezután referálni kell az attending-nek (főorvos), majd együtt újra visszamentek a beteghez megbeszélni a dolgokat.
Dél körül ebédszünetet is kapunk – a kórház étterme szerintem nagyon szuper, érdemes oda járni. A főcsarnokban leledzik egy Dunkin Donuts is, ahol a fánkokon kívül (egyszer legalább mindenképp kipróbálni!) klasszikus bageleket is lehet kapni. (Bár így zárójelben megjegyzem, hogy elég addiktív mind a kettő.)
Sokan írták már előttem is, hogy az őszi turnus résztvevői mehetnek az egy hetes sarasotai HMAA konferenciára, ami egy tengerparti szállodában (Lido Beach Resort) került megrendezésre. Nekünk a repülőjegyet kellett állni illetve a szervezőmunkában kellett segédkezni. Elő is adtunk mind a négyen a fiatal előadók szekciójában. Esténként pedig mindig volt valami program: elmentünk ide-oda vacsizni, mászkáltunk a belvárosban vagy csak ücsörögtünk a tengerparton. (Ha HMAA konferenciától független tengerparti üdülő szemszögéből nézem, nekem nagyon szimpatikus volt, hogy abszolút nyugi van a tengerparton, egyáltalán nincs heringkonzerv effektus.) Szóval, ha őszi turnusban jössz ki, bármennyire is értelmetlennek tűnik a szeptember közepei indulás előtt strand és nyári ruhát pakolni, mindenképp szoríts egy hétnyi adagnak helyet! :)

Visszautazásunk iróniája vagy épp szimbolikája (?) a buffaloi landoláskor megfigyelhető havazás volt, illetve a taxisofőr ideges megjegyzése az egész napos hózáporokról. Hát igen, „vissza a régi kerékvágásba”, gondoltam belépvén az ajtón, amikor az „otthon édes otthon” szürrealitása fogadott.
Hozta olyan szerencsésen az élet, hogy barátom meg tudott látogatni két hétre, így kicsit elutaztunk a Niagara vízeséshez pár napra. Ha nem csak pár órára szeretnél leugrani (hidd el, több napi program sűrűsödik azon a viszonylag kisebb helyen!), hanem meg szeretnél szállni valahol, mindenképp ajánlom a Gorge View nevű hostelt! ;-) A vízesésen kívül, kb. 1 óra gyaloglásra van a Niagara Whirlpool, ami szintén gyönyörűszép, bár már maga a gyalogtúra alatt látható panoráma miatt is érdemes lejárni ezt a rövid(ebb) távot.