2019. június 11., kedd

Utolsó rotáció - gyakorlat a Roswellben - GI Surgery


Köszönöm Buffaló!
Hihetetlen visszagondolni, hogy milyen gyorsan eltelt ez a három hónap, amit Buffalóban töltöttünk. Rengeteg tapasztalattal, tudással, élménnyel gazdagodtunk.
Utolsó rotációmat a Roswell Park Compherensive Cancer Centerben töltöttem GI Surgery-n. Egy japán származású szakorvoshoz, egy német hepatobiliary and pancreatic sebészhez, illetve egy amerikai robotsebészettel foglalkozó attendinghez. A gyakorlat sokszor rendkívül kimerítő volt, 12-14 órákat töltöttem naponta a kórházban, és nem voltak ritkák a 8-10 órás műtétek se. Kezdetektől fogva barátsággal, de nagy elvárásokkal voltak felém az orvosok. A kórház elképesztően modern, betegközpontú, az orvosok és a nővérek végtelenül kedvesek és segítőkészek. Mindig hatalmas mosollyal fogadtak még kora reggel is, vagy köszöntek el esténként. Ez a fajta hozzáállás még a nehezebb napokat is sokkal szebbé tette. Nekem is természetessé vált, hogy bármennyire kimerültnek éreztem magam, a liftben rámosolyogtam a betegekre, vagy beszélgetni kezdtem velük. A kórházban nagy hangsúlyt fektetnek nem csak a minőségi betegellátásra, hanem a betegedukációra és részletes tájékoztatásra. Talán többet tanultam a rotáció alatt a betegekkel való kommunikációról és az emberségességről, mint valaha egyetemi éveim alatt.  
A legtöbb orvos szívesen fogadott a műtétjein, szívesen tanítottak a sebészeti technikákat illetően, ugyanakkor sokat kérdeztek a beavatkozás közben, hogy felmérjék a tudásomat. Teljes mértékben a csapat tagjaként kezeltek.
A rotáció alatt lehetőségem volt elvégezni egy da Vinci robotsebészeti szimulációs kurzust, ami által elsajátíthattam a robortsebészet alapjait és technikáit. Legmeghatározóbb élmény (és talán egyben egyetemi éveim legnagyszerűbb tapasztalata) az volt számomra, amikor a robotsebészettel foglalkozó attendingem odaültetett egy műtét során a da Vinci géphez, és hagyta, hogy az operáció egy kis részét a felügyelete mellett én csinálhassam meg. Nagyon megtisztelt, hogy ennyire megbízott bennem, és egyben életem egyik legelképesztőbb élményét köszönhetem neki. Emellett utolsó héten lehetőségem volt két agyműtéten is részt vennem, ahol szinten nagyon kedvesen fogadtak a sebészek.



Az utolsó hónapban egyszer nyílt lehetőségem utazni, amikor a lányokkal egy hétvégére ellátogattunk Bostonba. Végigjártuk a Freedom Trailt, ellátogattunk a bostoni teadélután helyszínére, barangoltunk a belvárosban és elmentünk a Harvard Egyetemhez.


Ez a 3 hónap felbecsülhetetlen tapasztalat volt. Egy teljesen más perspektíváját láthattuk meg az egészségügynek és a betegellátásnak. Azt érzem, hogy nem csak rengeteget tudtam tanulni szakmailag, hanem megtanított máshogy tekinteni a betegekre és önmagamra, mint jövendőbeli orvosra. Bízok benne, hogy sikerül hazavinnem magammal egy kis szeletét mindannak a sok jónak, amit itt láthattam a mindennapi orvoslásban. 
Végezetül szeretnék köszönetet mondani a Magyar Amerikai Orvosszövetségnek, hogy részese lehettem ennek a fantasztikus élménynek, illetve köszönöm a PADI és Tempus Közalapítványnak az anyagi támogatásukat.


2019. június 4., Kalászi Marianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése