2019. június 11., kedd

Második rotáció: gyermekneurológia


Szinte teljesen belezáródtunk már az itteni életbe: kiismertük magunkat a környéken, otthonosan mozgunk a kórházban, bejártuk Buffalo nevezetességeit, természetesen hat, hogy az utcán rámosolygunk még az idegen emberekre is, megszoktuk a változékony időjárást, barátságokat kötöttünk az amerikai hallgatókkal.
Második rotációmat szintén a gyerekneurológián töltöttem. Továbbra is rengeteg érdekes esettel találkoztam, és nagyon sokat tudtam tanulni. A rezidensek és szakorvosok nagyon készségesen tanítottak és magyaráztak mindennel kapcsolatban: akár atyai jótanácsokról, akár a legújabb kutatásokról volt szó, örömmel ültek le közénk beszélgetni. Utolsó héten ráadásul lehetőségünk nyílt egy kedves neurológus által látni Parkinson-kórban használt DBS elektródbeültetést is. A gyakorlatok mellett továbbra is rendszeresen kellett készülnünk előadásokkal a csütörtöki konferenciákra. Összességben nagyon jól éreztem magam a gyerekneurológián ebben a két hónapban, nagyon tetszett a kórház, a légkör, az emberek kedvessége, az orvosok és nővérek hozzáállása, a betegellátás szervezettsége.


A hónap elején egy tibeti származású amerikai hallgató elvitt bennünket egy napra Torontóba, ahol körbenéztünk a belvárosban, és egy tradicionális tibeti étteremben vacsoráztunk. Viszonzásként meghívtuk magunkhoz egy magyaros vacsorára, ahol a menü tejfölös csirkepaprikás volt nokedlivel.
Egyik hétvégén lehetőségem nyílt még egyszer eljutni Torontóba és a Niagara Falls-hoz, illetve egy másik hétvégén pedig egy-egy napra megnézni Baltimore-t és Washingtont.



Mindkettő nagyon gyönyörű város, rengeteg látnivalóval, aminek sajnos csak a töredékét láthattam, de így is nagyon élveztem. Húsvét hétfőn a helyi lengyelek felvonulására, a Dyngus Day-re látogattunk el.



2019. május 4., Kalászi Marianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése