2019. június 11., kedd

Utolsó hónap, szülészet-nőgyógyászat gyakorlat


Kedves Olvasók!
Szinte hihetetlen, de elérkezett az utolsó blog bejegyzésem ideje. Majd látni fogjátok, milyen gyorsan telik el ez a 3 hónap. Az összes közül talán ez sikeredett a legsűrűbbre, ugyanis majdnem minden hétvégén utaztunk valahova.
Az utazások közül elsőként Bostont említeném ahol a hónap 2. hétvégéjét töltöttük. Szerencsések voltunk az időjárással, ugyanis verőfényes napsütést fogtunk ki. Szó szerint legyalogoltuk a lábunkat. Szombaton a főbb nevezetességekhez mentünk el este pedig az egyetemisták által kedvelt pubokat próbáltuk ki. Természetesen nem maradhatott ki a reggeli Dunkin Donuts, ugyanis Boston a láncolat szülővárosa. A fánkot egy közeli parkban fogyasztottuk el, ahol éppen Buborék Fesztivál volt és végre láthattuk a cseresznyefa virágzást is. Vasárnap megtekintettük az MIT-t, valamint körbesétáltunk a híres harvardi campuson is, ki nem hagyva az orvosi, valamint a jogi fakultánsokat.



Bostoni utcakép

Cseresznyefa virágzás Bostonban


Bostoni kávézás


A Harvard jogi fakultánsának könyvtára 
A következő hétvégén Washington D.C.-be utaztunk. Itt már beköszöntött a 30 fokos nyár. Szombati napunkat a Fehér Háznál kezdtük, majd következett, a teljesség igénye nélkül, a Lincoln emlékmű, a Washington Monument, a Washington Capitol, valamint a vietnámi katonák emlékműve. Remek szálláshelyünk is volt, ugyanis a Hilton szállodában hajtottuk álomra fejünket.


Lincoln emlékmű


Washington Capitol


Fehér Ház
A következő hétvégén, ami hosszú hétvége volt, még utoljára meglátogattam a Niagara-vízesést, valamint Torontót, ki nem hagyva a Ramen levest, amit mindenképpen próbáljatok ki a Chinatown-ban.
Gyakorlat szempontjából ez a rotációm szülészet-nőgyógyászat volt Dr.S.M. magánrendelőjében. A három rotáció közül ez található a legmesszebb a szállásunktól, de mindig meg volt oldva a közlekedés, hoztak-vittek minket autóval. Az összes gyakorlat közül ezt élveztem a legjobban. Mind a Doktor Úr, mind a nővérek végtelenül kedvesek és segítőkészek voltak. Rengeteget tanultam ebben a hónapban és aktívan részt vehettem itt is a betegellátásban. Számos alkalommal vehettem le én a citológiát, bimanuális vizsgálatot végezhettem, sőt IUD-t is távolítottam el. A császárműtéten való részvételek pedig örökre nagy élmények maradnak számomra. Minden nap jó hangulatban telt, a legújabb slágereket hallgatva és ebédidőben különböző nációk konyháját kóstolhattam meg. Nemcsak a gyógyítás, hanem a betegedukáció és a betegkommunikáció is példaértékű. Doktor Úr védjegye a prevenció, és minden beteget erre sarkall. Az utolsó héten volt lehetőségem részt venni egy orvosoknak tartott szakmai továbbképzésen is (egy fogamzásgátló eljárással kapcsolatosan tartották), amit a Marriott szálloda adott otthont vacsora kíséretével.
Sajnos ezen a hétvégén elkezdődik a Magyarországra vezető utam. Először New Yorkba repülünk szombaton, ahol az utolsó amerikai hétvégémet fogom eltölteni, hétfőn pedig indul a gépünk Budapestre.
Ez a három hónap életre szóló tapasztalattal és élménnyel ajándékozott meg engem. Nemcsak rengeteget tanultam a medicináról, hanem életre szóló barátságok is köttetek a Lányokkal. Ezúton szeretném megköszönni ezt a soha vissza nem térő lehetőséget a HMAA-nak és a Tempus Közalapítvány Campus Mundi ösztöndíjnak!


2019. június 4., Piros Éva Anna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése