2019. június 11., kedd

2. hónap: Sebészet


Kedves Olvasók!

Hihetetlenül gyorsan telik itt az idő Buffalóban. Még most írtam meg számotokra az első beszámolót, de máris írom a következőt. A hónap elejét egy gyors torontói kirándulással kezdtük meg. Az előző gyakorlat során összebarátkoztunk néhány amerikai orvostanhallgatóval és együtt kiautókáztunk Torontóba. Nagyon élvezetes egy nap volt, megkóstoltuk a mostani legmenőbb „bubble tea”-t illetve a vacsorát egy tibeti étteremben fogyasztottuk el. Életem egyik legfinomabb vacsorája volt, mindenképpen próbáljátok ki ezen nemzetiség konyháját!


Torontó a Lányokkal

Első közös ünnepünk, amit együtt töltöttünk a húsvét volt. Nagyon meghitten telt, Bori isteni palacsintát is csinált reggelire. A húsvét vasárnapi vacsorát egy nagyon kedves nővér családjánál töltöttük. Szeretetteljesen fogadtak minket és rengeteg étellel készültek: sültek, tészták és mennyei torták. Én személy szerint alig akartam eljönni tőlük. Nagyon hálásak vagyunk, és nagyon köszönjük nekik, hogy együtt tölthettük ezt az ünnepet.


Húsvéti vacsora

Élmények terén egy multikulturális eseményen vettünk részt húsvét hétfőn, ez pedig a Dyngus Day volt, az itt élő lengyelek ünnepe. Nagy eseménynek számít, mindenki pirosba öltözik és lengyel nemzeti zenéket hallgatnak, miközben vízzel fröcskölik le egymást. Így a húsvéti locsolkodásban mi is részesültünk.


Dyngus Day
Gyakorlat terén ezt a hónapot a Roswell Park Cancer Institute-ban töltöttem GI Surgery, azaz gasztroenterológiai-onkológiai sebészeten. Rengeteget tanultam a gyakorlat során és nagyon sok mindenbe betekintést nyerhettem. A gyakorlat megkezdése előtti héten üzenetet kaptam a leendő fellow-mtól, szakorvosjelöltemtől, Dr. D.K.-tól, hogy mennyire várja majd a közös munkát velem, és biztos benne, hogy nagy élmény lesz ez számomra. Nagyon jólesett az ilyesfajta figyelem, amit a gyakorlat során mind végig megkaptam. Folyamatosan tájékoztatva voltunk a többi orvostanhallgatóval a napi teendőkről, mi a feladatunk, és sose ért minket váratlan meglepetés. A gyakorlat mindennap a reggeli vizittel kezdődött, reggel 6 és 6:30 között. Mi mindig bementünk fél órával korábban, hogy a szakorvosjelölt előtt leviziteljünk, megnézzük a laboreredményeket és utána referáltuk őket, megkönnyítve ezzel a felettesünk dolgát. Vizit után pedig reggel 7:30-tól kezdődtek a műtétek, illetve a héten kétszer konferencia előadások voltak, amiken mi is részt vettünk hallgatóként. A műtétek nagyon változatosak voltak, hasi sebészet ellenére nyaki műtéteken is részt vehettem. Minden műtéten be is mosakodhattunk, hogy jobban lássunk, sőt nagyon sok mindent csinálhattunk is, én például rengeteget varrhattam. Minden műtétnél átbeszéltünk egy témát a szakorvossal, ami szintén nagyon sokat segít majd a szigorlatra való felkészülésben. A műtétek végén egy késő délutáni vizittel zártuk a napot, és este 7 és 8 óra között hagytuk el a kórházat. A műtétek mellet a szakrendeléseken is részt vettem, ahol a betegkommunikációt igyekeztem megfigyelni. Példaértékűen tájékoztatták a betegeket az állapotukról és a lehetőségeikről, nem ébresztve hiú ábrándokat, ugyanakkor részletes és teljes felvilágosítást adtak. Hihetetlen volt megtapasztalni, hogy bár egy Onkológiai Központról a legtöbb embernek a szomorúság, reményvesztettség és kiszolgáltatottság jut eszébe, a Roswellben ezek nagyon kevéssé, mondhatni egyáltalán nem érzékelhetők. Nagy élmény volt számomra ez a gyakorlat, nagyon sokat tanultam és nagyon sok mindenben volt részem. Ezt a rotációt azoknak ajánlom főleg, akik a sebészet szakirányon gondolkoznak, vagy nagyon érdeklődnek iránta, ugyanis ez teljes embert kíván a hét minden napján, de megéri J.


Roswell Park Cancer Institute


Medikus Öltöző a sebészeten


Látkép a folyosóról
A gyakorlat utolsó napját a bőrgyógyászati részlegen töltöttem, ugyanis a jövőben ezzel szeretnék foglalkozni. Egy nagy kedves Doktor Úrral voltam Dr.P-Gy.-vel, akinek egy mozgalmas napjába tekinthettem bele: műtétek, ambuláns rendelések. Nagyon sok újdonságot láttam és tapasztaltam.


Bőrgyógyászati Részleg



2019. május 4., Piros Éva Anna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése