2019. június 11., kedd

Utolsó hónap, búcsú Buffalótól...


Az utolsó hónapot gyermekneurológián töltöttem az egyik legújabb buffalói kórházban, a John Oshei Children’s Hospital-ban. Fantasztikusan gyerekbarát a környezet, minden egyes szint külön téma szerint elnevezve és feldíszítve. A neurológiai betegségek széles körével találkozhattam és tanulhattam róluk, mind ezt a neurológia team részeseként. Részt vettünk a hetenként megrendezésre kerülő üléseken, ahol majdnem minden alkalommal előadást tartottunk egy kiadott témáról. Ebben a hónapban már nem voltak mellettünk amerikai diákok, de így is nagy lelkesedéssel oktattak minket a rezidensek és szakorvosok a csapatban. Sokan írtak már a gyakorlat menetéről, illetve ez az utolsó bejegyzésem, ezért úgy gondoltam, hogy lezárva ezt az utazást leírom az elmúlt pár hónapban szerzett élményeimet és tapasztalataimat.

New Yorkból írom az utolsó bejegyzést a blogba, és el sem hiszem, hogy holnap indul a gépünk haza...
Egészen pontosan 3 hónapja érkeztünk meg Amerikába, tele izgalommal és kíváncsisággal, hogy mit tartogatnak nekünk a következő hónapok: „vajon helyt tudok állni majd a gyakorlaton?” „vajon jóba leszek a lakótársakkal? „mennyire fognak hiányozni a családtagok és barátok?”.
Aztán telt az idő és szép lassan belerázódtunk a mindennapokba, már nem tévedtünk el a kórházban, egyre több ismerős arcnak tudtunk köszönni a folyosókon és már-már otthonunknak érezhettük ezt a kis amerikai várost. Megkönnyítette a beilleszkedést az amerikaiak rendkívül kedves fogadtatása, segítőkészségük és figyelmük felénk. Mind az orvosok, hallgatók és a személyzet minden tagja segített abban, hogy ez alatt a 3 hónap alatt sokat tanuljunk és emellett jól érezzük magunkat.
Úgy érzem nagyon sokat tanultam a kint töltött idő alatt. Amit talán kiemelnék, hogy milyen jó volt látni az orvos-beteg kommunikációt, amivel nap mint nap dolgoznak; azt a türelmet és profizmust ahogyan tájékoztatták a betegeket és a hozzátartozókat is. Mind emellett pedig az oktatásunkra is szenteltek energiát és időt minden egyes nap.
Természetesen voltak nehézségek, leginkább a kezdetben új és idegen környezet, és a szeretteink távolléte miatt. Viszont mindig volt egy-egy élmény a gyakorlaton, egy kedves szó vagy dicséret, netán egy új barátság, ami segített átlendíteni ezeken a pontokon.
Én nagyon-nagyon jól éreztem magam ebben a három hónapban, hálás vagyok, hogy részt vehettem a csereprogramban, és köszönöm lakótársaimnak is, hogy ilyen türelmesek kedvesek és segítőkészek voltak mindvégig!! Remélem, hogy haza tudok vinni sok mindent az itt tanultakból és az itt szerzett tapasztalatokból. Hatalmas élmény volt és egy életre szóló emlék!

És nem utolsó sorban szeretném megköszönni a Magyar Amerikai Orvosszövetségnek és a Campus Mundi ösztöndíjnak, hogy lehetőséget nyújtottak és támogattak abban, hogy részt vehessek a csereprogramban!


2019. június 4., Vattay Borbála







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése