2013. január 19., szombat

Winter in Buffalo

Sziasztok!

 
Egy hónappal ezelőtt érkeztem Buffaloba, és sajnos holnap már indulok is haza. Azért „sajnos”, mert csak most kezdtem igazán belerázódni, de persze örülök, hogy a karácsonyt otthon tölthetem.
Visszatérve a kezdetekhez… kalandos utam volt: a London-Boston járat több, mint egy órás késéssel indult, így majdnem lekéstem az utolsó csatlakozásom. Azt tudom tanácsolni, hogy aki szintén British Airways-zel repül, figyeljen, hogy legalább 2,5 óra legyen az átszállásra azon a ponton, ahol beléptek az országba, mert ott hosszadalmasabb az ellenőrzés, és elég gyakran késnek a gépek.
Érkezésemkor hárman (Adri, Anita és Ada) már két hónapja itt voltak, így sokat segítettek a papírok intézésében, megmutatták a környékbeli helyeket, és együtt kipróbáltuk a híres buffaloi csirkeszárnyakat (ahogyan a helyiek szeretik, szerintem is „extra crispy”-n és csípősen a legjobb :) ).
A kórházi gyakorlatot a hospitalist-tal kezdtem. Egy indiai doki mellé kerültem, akinek elég fura akcentusa volt, ráadásul hadart is, de egyébként nagyon rendes volt: napi 10-15 beteget láttam, és a betegvizsgálat előtt mindig átbeszéltük az anamnézist és a vizsgálatok eredményeit, közben kérdezgetett, szóval aktívnak kellett lenni mellette, de megérte:) A gyakoribb esetek (stroke, TIA, pulm. emb., DM és HT szövődményei, ionháztartási és sav-bázis zavarok) mellett találkoztam endocarditisszel, hepaticus encephalopathiával, kumarin nekrózissal és Gitelmann-szindromával is. Jó volt látni, hogy annak ellenére, hogy egy orvosra ilyen sok beteg jut naponta, végtelenül türelmesek, és elég időt szánnak arra, hogy a beteget és a hozzátartozókat részletesen tájékoztassák.
Az onkológiai gyakorlatom a leukémia osztályon és a melanoma és sarcoma ambulancián töltöttem, utóbbit egy onkológus docens mellett. Mivel bőrgyógyásznak készülök, ez az időszak igen értékes volt számomra: napi 20-25 beteggel találkoztam, Dr. K. kiváló szakember, öröm volt tőle tanulni. Egyébként ha teambe kerültök, általában egy rezidens vagy fellow mellett lesztek, velük kell felvenni az új betegeket, vagy – ami nagyobb kihívás - egyedül kell beteget felvenni és referálni.
Rendszeresen beültem az itteni orvostanhallgatóknak tartott előadásokra is. A BGH-ben naponta tartanak, heti egyszer pedig grand round van – nemcsak orvostanhallgatóknak.
A hétvégéket kirándulással töltöttük: voltunk a Niagaránál (este, kivilágítva is gyönyörű), az erődnél, és meglátogattuk a 87 éves Péter bácsit is Torontóban.
Az egyetem alatt ez volt a harmadik cseregyakorlatom, de talán most a legnehezebb a búcsúzás… nemcsak a kórházban eltöltött értékes idő miatt, hanem az itteni szervezők nagylelkűsége és vendégszerete miatt is.
Hajrá, következő turnus!!!

2012. 12. 15.
Sz. Edit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése