2013. január 3., csütörtök

Autumn in Buffalo...



Buffaloból jelentkezem a HMAA 2011. őszi turnusából. Hosszú út vezetett ide a Lexington Ave 18-ba, a jelenlegi cseregyakorlatos főhadiszállásra: nyelvvizsga, pályázatok, papírmunka, ügyintézés utazás és szervezés. Szerencsére azt mondhatom, hogy nagyon megérte és máris írom, hogy miért.

A gyakorlat első hónapját a Roswell Park Cancer Institute Urológiai osztályán töltöttem. Örültem, hogy sikerült oda kerülnöm gyakorlatra, mert érdekel a szakma. Rengeteg robot-asszisztált műtéten voltam bent, ez a technika Magyarországon még nem áll rendelkezésre, de volt még mellette sok más érdekes. Az ellátás szokatlanul betegközpontú volt, rövid várakozási idők, odafigyelés, jó kapcsolat, teljes körű tájékoztatás és profi munka, jó lenne róluk példát venni. Külön öröm volt nekem, hogy napközben szabad bejárásom volt egy jól felszerelt sebészeti gyakorlólaborba, ahol szabadon gyakorolhattam laparoszkópos technikákat és emellett játszhattam egy robotszimulátorral, amit a DaVinci robotot kezelő sebészek oktatására fejlesztenek. Két hete váltottam, jelenleg egy endokrinológiai járóbeteg ellátó osztályon vagyok. Itt betegeket vizsgálunk, a munkánk java részét önállóan végezzük, ami nagy kihívás, de ugyanakkor jó tapasztalat és hatodévesként egyedülálló sikerélményt nyúlt.

Külön írnék az HMAA éves kongresszusáról, amit Sarasotában rendeztek meg október végén. Egyedülálló élmény volt mindnyájunknak, akik elmentünk. A HMAA révén a konferencia teljes jogú résztvevői lehettünk, és még szállást is biztosítottak nekünk egy nagyon igényes helyen. A konferencián a mindennapi érdekes szakmai program mellett rengeteg lazább hangulatú program volt: a füredi konferencián megszokott vízilabda mérkőzés, filmvetítés, koncert, bankett, hogy néhányat említsek. Jó volt személyesen megismerni az HMAA tagjait és vezetőit, akik kivétel nélkül nagyon közvetlenek és barátságosak voltak velünk diákokkal. Remélem, hogy jövőre, mint végzett orvos valahogy sikerül kijutnom és újra részt vennem!

A lakás ahol vagyunk jól fel van szerelve mindenféle alkalmatossággal és gyalogtávra van a kórházaktól, de tömegközlekedés (metro, busz) is rendelkezésre áll. A mindennapok jó hangulatban telnek, hamar összeszoktunk. Ittlétünk alatt voltunk már Torontóban, New Yorkban, a Niagara vízesésnél és a Finger Lakes Nemzeti Parkban, reméljük a lista még bővülni fog.

Ezekkel a szavakkal búcsúzom a blogolvasóktól, és bíztatok minden idei pályázót, hogy kitartóan vegye az akadályokat!

2011. 11. 28.

Sarlós Donát Péter



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése