2015. március 11., szerda

„The cold doesn’t bother me anyway”



A második hónap a robotsebészet vizsga abszolválásával kezdődött. 6 órám volt egy malacon anasztomózist csinálni, és a végén még egy nephrectómiát is végrehajthattam rajta, így első magyar lányként szereztem meg a da Vinci certificate-et. A disznóölés mellett a poloskák kiirtását is megünnepelhettük, így néhány hetes nappaliban történő kempingezés után visszatértünk a saját ágyikónkba. A poloskatort az Elmwood-on levő mexikói étteremben tartottuk, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. Az urológia után a mellkassebészeten folytattam gyakorlatomat. Igazak a hírek: reggel 6-ra bent kell lenni, péntekenként a reggeli viziten beteget kell prezentálni, havi egyszer cikket elemezni, és a 12 órás munkanap rövidnek számít. Dr. D. személyében egy nagyon kiváló sebészt és embert ismerhettem meg, de sajnos leszűrhető, hogy aki Amerikában sebész akar lenni, az ne nagyon számítson szabadidőre, magánéletre és pihenésre. Az amerikai diákok értékelésébe beleszámít, hogy mennyire aktívak a gyakorlaton, ennek megfelelően egyesek, pl. az, akivel én voltam együtt, hajlamosak konkurenciaként tekinteni mindenki más hasonlókorúra.
A mellkassebészeti megpróbáltatások mellett a buffalói tél is elkezdődött. Reggelenként, amikor hajnali ötkor mínusz harminc fokban sétáltam a kórházba, a kávé megfagyott a kezemben 5 perc után és az ujjaimat síkesztyűben sem tudtam mozgatni.
Hogy kicsit feldobjuk a cudar hétköznapokat utazni kezdtünk. Első utunk New Yorkba vitt. Mikor azt hittem Buffalo egy hideg hely, csalódnom kellett, a felhőkarcolók között süvítő szélnél kevés fagyosabb dolgot tapasztaltam. A nagy Almában töltött négy napunkat ütemezett rohanással töltöttük, hogy minden fontosabb turistalátványosságot megtekintsünk, és még az egyéni kívánságokra is jusson egy kis idő (kínai vacsora Chinatown-ban, a Columbia meglátogatása). Az első repülőutunk jól előre jelezte az összes többit: Buffalo-ba vagy törlik a gépeket, vagy késnek 4 órát. A különböző reptereken alvást már-már professzionális szintre fejlesztettük az itt töltött idő alatt.

A következő túránk úti célja Washington DC volt. A kaland ott kezdődött, hogy itt couchsurfing-re adtuk fejünket. Miután megismertük vendéglátónkat, és a szobája földjén hatodmagunkkal vacogtunk egy matracon, átértékeltük a buffalo-i penthouse-unk kényelmét. Másnap egy hatalmas túra keretében a Fehér Házat és a fontosabb elnökök emlékműveit megtekintettük, majd este az Air and Space Múzeum mellett még a kivilágított Lincoln szobrot is megcsodáltuk. Nekem Washington lett a kedvenc amerikai városom, ehhez a meleg idő (pulcsi, napszemcsi), az ingyenes múzeumok és a kulturális élet is hozzájárult. A repülőt innen is majdnem törölték, de ez már-már megszokottnak tekinthető, mint említettem :)


To be continued…

2015. 03. 10.

Horváth Anikó
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése