2019. szeptember 8., vasárnap

Első hónap: esküvő, OB/GYN gyakorlat, utazás


Amerikai utazásomra már igazából több, mint hat éve készültem. Még középiskolás koromban hallottam erről a lehetőségről és tudtam, ha felvesznek az orvosira, biztos jelentkezem. Szóval elhihetitek, hogy mennyire örültem, amikor kiderült, hogy jöhetek. Ráadásul nyáron.
Időben kész lettem a vizsgákkal, így már azt hittem semmi nem választhat el a kiutazástól. Sajnos ez nem így alakult, mert nem küldték el időben a vízumhoz szükséges dokumentumokat Buffalóból. Ezért át kellett foglalni a repjegyemet és ugrott egy öt napos New York-i városnézés is. Sürgősségi időpontot kaptam a nagykövetségre, reggel átvettem a vízumom, délben már a reptéren voltam. A repülőn nagyon kevesen voltak, így eddigi legkényelmesebb utazásomon vehettem részt. Egy éjszakát töltöttem New Yorkban, reggel Charlestonba utaztam az unokatestvérem esküvőjére. Szerencsére volt pár napunk ott együtt a családdal, a vőlegény apukája készítette az első amerikai hamburgeremet a barbecue partin. Gyönyörű volt az esküvő, mintha egy mesében lettem volna.



Mielőtt Buffalóba mentem volna, útba ejtettem Washingtont. A kedvencem a Natural History múzeum volt. Az tetszett a legjobban, hogy a múzeum személyzete mindenkivel foglalkozott, ami teljesen különbözött az eddig tapasztaltaktól. Még a csótánysimogatót is kipróbáltam.



Persze a National Air and Space múzeumot se lehetett kihagyni. Kicsit nehezemre esett megkülönböztetni a különféle űrsiklókat és szkafandereket, de tényleg lenyűgöző volt ezeket így együtt látni. A második világháborús emlékműnél lehet lábat áztatni, ami nagyon jól esett, mert iszonyatosan meleg volt.
Végre elérkezett az idő és leszálltam Buffalóban. Valahogy kicsit olyan érzésem volt, hogy már ismerem ezt a helyet, nem tűnt idegennek. Másnap indultam tovább Torontóba, ahol igazából az emberek nyitottsága fogott meg. Nagyon európai az a város, szóval ott sem éreztem magam nagyon idegennek. Visszafelé pedig végre lehetőségem volt megnézni a Niagara vízesést. Hát őszintén szólva egy egész napot el tudtam volna ott tölteni. Olyan hatalmas és pezsgő, sokszínű és mesebeli, hogy nehéz szavakba önteni.



A sok utazgatás után megkezdtem a szülészet-nőgyógyászat gyakorlatomat M.I. rendelőjében. Az előttem szólók már leírták, hogy mennyire szuper is ez a gyakorlat, én is nagyon jól éreztem magam. Rengeteget segített, hogy csak egyedül voltam orvostanhallgató, így lehetőségem volt a gyakorlati dolgokat is jól elsajátítani.
A gyakorlat elején volt július negyedike, amit a lányokkal együtt a tóparton ünnepeltünk. Kis borozgatás, beszélgetés. Szerintem ott kezdtük el megismerni jobban egymást, mert a hétköznapok azért elég sietősen telnek.



Szerencsére szinte minden hétvégén van valami programunk. A legérdekesebb az volt, amikor elmentünk Fillmoreba az iskolatáborba. Szerte Amerikából érkeztek gyerekek, akik két hetet azzal töltenek, hogy fejlesztik a magyar tudásukat. Amikor megérkeztünk a táborba és a gyerekek gyakorolták a magyar feltalálók neveit arra gondoltam, hogy mennyire tisztelem őket ezért. Nyáron, amikor a többi gyerek pihen, ők igazából egy táborban órákon vesznek részt. Rékával a tábori „sebesülteket” láttuk el a hétvége folyamán, de szerencsére nem volt sok dolgunk. Köszönjük F.P. és felesége F.K. vendégszeretetét, azt, hogy elvittek minket a táborba. Ami még nagyon érdekes volt, hogy a hazavezető úton láttuk pár tagját az amish közösségnek. Olyan volt az egész élmény, mintha visszarepültünk volna kicsit az időben




Ebben a hónapban elég sok orvostanhallgató volt itt Buffalóban, akik az itteni magyarok vendégszeretetét élvezték. Az egyik hétvégén M. L. vendégül látott minket, így jobban megismertük a többieket is. Sárával és Klárával még a hajókázást is kipróbáltuk, meglepően sikeresen irányítottuk a csónakot.



A következő gyakorlatom a neurológia lesz. Hihetetlen, hogy már csak két hónap van hátra!


Lipp Mónika
2019. július

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése