2019. január 30., szerda

Mellkassebészet – Magyar Kongresszus – Torontó


A harmadik rotációm az ország legrégebbi rákkutató intézetében, a Roswell Parkban végeztem. Mellkassebészeten kamatoztathattam a tudásom, mely a 4 hét alatt nagymértékben nőtt. Már az első héten megállapítottam, hogy utolsó gyakorlatnak nem is választhattam volna jobb gyakorlatot; a kórházi staff rendkívül kedves és segítőkész volt, a sebészek számítottak az aktív részvételemre a műtéteknél és több magyar orvossal is találkozhattam munkaidőben. A diploma megszerzése után én nem sebészeti irányba tervezek indulni, azonban mindig is izgatott a légkör. Itt a profizmus, szakértelem és világszínvonalú eszközpark újra lázba tudott hozni. A már jól ismert Da Vinci robotok használata itt is mindennapos, de nekem már a 3d-s laparoszkópiás műtéten való asszisztálás is felért azzal a néhány órával, amikor először láttam a Star Wars filmeket…
November végén került megrendezésre a Magyar Kongresszus, Clevelandben. Ez 3 óra autóútnyira van Buffalótól, amit a pszichológus lányokkal tettem meg. Ezt a hétvégét Vanessza New Yorkban, Dóri és Bálint Buffalóban töltötte. A Magyar Kongresszus egy évente megrendezendő hétvégés találkozó, körülbelül 100 fő részvételével. A főszervezőnek csupán egy héttel az esemény előtt jeleztem részvételi szándékom, azonban ez sem volt akadálya annak, hogy megvendégeljenek a szállodában és az elvileg fizetős programokra is díjmentesen kaptam belépőt. Napközben multidiszciplináris témában hallgathattunk előadásokat, természetesen anyaföldhöz köthető témákban, és első este egy helyi vendéglátóipari egységet látogattunk meg új barátainkkal, valamint szombaton, a magyar bál került megrendezésre. Utóbbiban kiderült, hogy az itt felnevelkedett magyar fiatalok mind jól megtanultak néptáncolni és számukra természetes, hogy így buliznak együtt. Elmondhatom, hogy olyan értékes emberekkel találkoztam itt, akiktől ilyen rövid idő alatt is sokat tanulhattam és remélem tanulhatok még a jövőben is.
Az utolsó kiruccanásunk Torontóba vezetett F.P.-hez, egy Kanadában élő nagynevű HMAA taghoz, akinél értékesebb emberrel ritkán találkozom. Befogadott négyünket a hétvégére és ínycsiklandozó ételei mellett hallhattuk az utóbbi sok évtizedes mozgalmas élményeinek lelkes beszámolóját. Itt fogalmazódott meg bennem, hogy az utóbbi 3 hónap alatt olyan különleges helyeken járhattam, ahova előtte csak álmomban jutottam el, azonban a legnagyobb élményeket azok az emberek adták, akik engem formálnak és motiválnak!
Kettőt pislogtunk és eljött az utolsó hét a Delaware Avenue-n. A téli turnus tagjai már a hét közepén megérkeztek, így volt időnk Velük is időt tölteni. A közösen eltöltött néhány nap alatt elmondhatom, hogy egy különlegesen jó humorú és szimpatikus társaság, izgatottan várom, hogy Ők hogyan élik majd meg az itt töltött időt.

Kedves HMAA, kedves buffaloi magyarok, kedves mindenki, aki által létrejöhetett ez az ösztöndíj program! Köszönöm! 

Bérczi Ákos, 2018. 12.21.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése