2019. január 30., szerda

Budapest, Bécs, Frankfurt, Toronto --> Buffalo (megérkeztünk :-) )


Kedves Olvasó!

    Hihetetlen belegondolni, hogy még nemrég tervezgettem az utamat az Egyesült Államokba, pakoltam a legfontosabbakat, szerveztem a papírmunkát és most itt ülök Buffalo szívében hóesés mellett, lassan egy hónapot magam mögött tudva. Nagyon gyorsan telik az idő, de mi is történt egy hónap alatt?
     Történetünk december 12-én kezdődött, amikor is egy napsütéses reggelen vártunk buszunkra, hogy eljussunk a bécsi reptérre. Az évi turnus egyedüli szegedijeként nagyon nagy izgalommal álltam a buszpályaudvaron, még sosem vágtam bele ilyen nagy utazásba, de nagyon vártam, hogy 24 óra múlva egy másik kontinensen lehessek. Az utazást egyik hallgató társammal tettem meg B. D.-val, aki szintén a téli turnus egyik tagja. A bécsi reptérre érve már szálltunk fel a következő járatra Frankfurtba, ahol egy kis várakozás után már ülhettünk a torontói járatunkon. Az út 8 órás volt, de nagyon gyorsan eltelt. Majd a sikeres landolást követően még egy 3 órás buszút vezetett az amerikai otthonunkba, Buffalóba.

     Megérkezésünket követően nagy fogadtatásban volt részünk, hiszen az előző turnus nagy szeretettel várt minket. Sok tanáccsal és segítséggel láttak el a város elérhetőségeivel kapcsolatban, amit az egész kint létünk alatt hasznosítani tudtunk. Emellett volt lehetőségünk általuk betekintést nyerni az itteni magyar közösség életébe, illetve elmenni egy olyan étterembe is, az Anchor Bar-ba, ahol először készítették a híres szárnyakat Buffalóban.


        Aztán belekezdtünk az első gyakorlatunkba. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy az első rotációmat Dr. M.I.-nál tölthettem szülészet- nőgyógyászat témában az amherst-i Snyder OB-GYN-ben. Nagyon sok szülésen, korszerű robotos műtéteken vehettem részt, sokat tanultam a terhesgondozásról, és egy teljesen új betekintést nyerhettem a betegellátásba, amit sokáig nem fogok elfelejteni. Tanulmányaim egyik legjobb gyakorlata volt. A napok M. I.-ál mindig nagyon jó hangulatban teltek, sosem unatkoztam és egy fantasztikus orvost ismerhettem meg általa. Aki tervez jelentkezni a buffalo-i ösztöndíjra mindenképp vegyen részt egy szülészet-nőgyógyászat gyakorlaton, mert nagy élményekben lesz része.

        Az első hónapunkba beleestek az ünnepek, amik Buffalóban teltek. Két fantasztikus magyar családnál vendégeskedtem karácsonykor, ahol megtapasztalhattam azt is, hogy milyen az amerikai karácsony. Ezután következett a szilveszter, amit szintén a városban töltöttünk. Érdekes, hogy még az igazi buffalói hideggel nem találkoztunk, de ami késik az nem múlik - azt mondják ;) 
A két ünnepet pedig egy fantasztikus programmal toldottuk meg. Elmentünk egy igazi amerikai football meccsre. Egyszerűen nincsenek szavak, amikkel leírhatnám milyen jól éreztük magunkat az egész mérkőzés alatt. Olyan helyen ültünk, ahol az egész játék látszott, és igazi szurkolók vettek minket körbe, akikkel átélhettük az igazi amerikai foci élményt. Az eseményt még inkább naggyá tette, hogy a buffalói csapat, a Buffalo Bills elsöprő nyereséget aratott a Miami Dolphins ellen. Személy szerint én nagyon szeretem az NFL-t, úgyhogy nekem ez egy életreszóló élmény volt.J

    Az ünnepek után pedig visszacsöppentünk a buffalói hétköznapokba, amiket a gyakorlatok színesítettek, és lassan már jön a következő hónap, következő gyakorlattal és még több és több élménnyel, amit nagyon várok.
Ezért a fantasztikus hónapért és az egész amerikai lehetőségért szeretnék köszönetet mondani a Magyar Amerikai Orvosszövetségnek (HMAA), a PADI pályázatnak, a Campus Mundi Tempus Alapítvány pályázatának és a családomnak, akik nélkül ez nem jöhetett volna létre.




Szadai Leticia (VI. éves orvostanhallgató, SZOTE)
2019.01.12.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése