2018. május 2., szerda

Első benyomások


Március elején érkeztem meg az Egyesült Államokba. Úgy terveztem meg a kiutazásomat, hogy New Yorkban tölthessek pár napot még Buffalo előtt. Ez nagyon-nagyon jó ötlet volt, mert New York szuper város! Eleinte féltem, hogy milyen lesz egyedül várost nézni, de sokkal jobb volt, mint hittem. Három napom volt, és ez idő alatt minden fő látványosságot megnéztem – persze ezt csak úgy lehetett kivitelezni, hogy napi 15-20 km-t sétáltam! Ez a városnézés nagyon jó bevezetője volt az előttem álló három hónapnak.


Brooklyn Bridge


Manhattan

A gyakorlatok kezdete előtti héten csütörtökön este érkeztünk meg Buffalóba mind a négyen: Jucus, Vivi, Andris és én. Örülök, hogy jól kijövünk egymással, hiszen csak így telhet el jól az együtt töltött 12 hét. A lakás, ahol lakunk, nagyon tetszik, különösképpen, mert az alsó szinten nyílt egy konditerem is (pont idén márciusban). Hamar kialakult a napi rutin, és hamar megszoktuk az ittlétet: reggel felkelünk, elgyalogolunk a kórházba (körülbelül 30-40 perces séta), közben mindenki elintézi a telefonhívásokat otthonra. Délután hazajövünk, lemegyünk a konditerembe, filmet nézünk, gépezünk, beszélgetünk. A hétvégéket illetően sajnos eddig még nem volt olyan, amikor jó idő lett volna, így még nem voltunk a Niagara vízesésnél, pedig már mindannyian nagyon kíváncsiak vagyunk rá. Ezzel szemben már voltunk Floridában és Torontóban, mindkettő eszméletlenül jó utazás volt! A hétvégi kiruccanásokat érdemes jó előre eltervezni, főleg azokat, ahova repülővel szeretne menni az ember.


Buffalo


Roswell

A gyakorlatok közül én az első négy hetet a lymphoma/myeloma osztályon töltöttem a Roswell Park Cancer Institute-ben. Nagyon tetszett, legfőképpen az ott dolgozó orvos miatt. Dr. H., az attending, akihez be voltam osztva, a legjobb orvos, akivel valaha találkoztam!!! Ez nem túlzás, tényleg komolyan így gondolom. Olyan részletes tájékoztatást ad a betegeknek, amiben elmondja a betegségük kialakulását, beszél arról, hogy mi az immunrendszer, milyen sejtek vannak a vérben, melyik milyen feladatot lát el, a betegség tüneteiről, a kezelési lehetőségekről, azok mellékhatásairól, a prognózisról: egyszóval mindenről, amit tényleg tudnia kell egy betegnek ahhoz, hogy megértse a betegségét. A legtöbb esetben a tájékoztatás után, amikor megkérdezi az orvos a beteget, hogy van-e kérdése, már nem is tudnak mit kérdezni a páciensek. Ezen kívül nagyon kedves, mosolygós, és szakmailag is kiváló orvos, nagyon örülök, hogy megismerhettem. Az ott eltöltött négy hét alatt igyekeztem a lehető legtöbbet megtanulni a különböző lymphomákról és a myelomáról, de mégis azt gondolom, hogy a legfontosabb, amit megtanultam, az az, hogy hogyan kell viselkedni egy beteggel, és a munkatársakkal. Sokkal jobb egy pozitív és kedves légkörben dolgozni, illetve betegként is könnyebb ilyen környezetben. Én is ilyen orvos szeretnék lenni.


Everglades


Miami

Mindenki nagyon segítőkész és aranyos a kórházban, a kórház maga pedig olyan, mint egy hotel. Tele vannak a falak festményekkel, nagyon modern az egész. Leszámítva egy dolgot: a számítógépeket... A számítógépek elég lassúak, és sokszor nehezítik az orvosok munkáját.

Összességében elmondhatom, hogy minden nagyon szuper, és sajnos nagyon gyorsan telik az idő, úgyhogy igyekszem minden percét kiélvezni a még itt töltött időnek!


2018. április 17.
Rózsa Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése