2018. május 15., kedd

Új tapasztalatok és élmények Amerikában

A torontói hétvége után el is kezdődött a második gyakorlatunk, ami nekem a neurológia volt. Ebből egy hetet általános neurón (fejfájás, különböző típusú görcsök, MS…), egy hetet a stroke uniton és két hetet gyerekneurón töltöttem. Talán a leghasznosabb a stroke osztályon töltött hét volt, de a többi helyen is nagyon sokat tanultam. A gyerek GI-hez képest ez a gyakorlat jóval eseménydúsabb volt, a felnőtt neuró osztályokon tulajdonképpen az egész nap egy 5-6 órás vizit, először az orvosiban (table rounding), majd a fekvőbeteg osztályokon. Hallottam már korábban másoktól, de érdekes volt a saját bőrömön is megtapasztalni, hogy milyen egy igazán „international” team-ben dolgozni, ugyanis az itteni orvosok több, mint fele nem amerikai származású; a legtöbben Indiából, Pakisztánból és Dél-Amerikából jöttek. Az amerikai orvostanhallgatóknak volt pár szemináriuma a hónap során, ahol a fontosabb neurós témákat beszélték át, ezek szerintem szuperek voltak, mindenképp megérte részt venni rajtuk ;) A neuró gyakorlat egy teszttel zárul, az utolsó napokban erre készültem.

A gyakorlat mellett szerencsére utazásokból most sem volt hiány! Április közepén (amikor Buffaloban még mindig 1°C körül mozgott a hőmérséklet) egy hétvégét Philadelphiában és Washingtonban töltöttünk - végre egy kis napsütésben. Philadelphia fő attrakciója az volt számunkra, hogy a Rocky szoborhoz érve megpillantottuk az igazi Sylvester Stallonet (is)! Az elején nem is akartunk hinni a szemünknek, de tényleg ő volt az; kedvesen elbeszélgetett és fotózkodott a turistákkal, majd testőrei kíséretében beszállt egy nagy fekete kocsiba. Szerencsére el tudtam kapni egy közös képre (fotó)! :D Phillyben (merthogy az amerikaiak így hívják) csak 1 napot töltöttünk, de így is mindent láttunk, amit elterveztünk! A szobron kívül voltunk a Rocky lépcsőnél, a LOVE Square-n, megnéztük a Mütter Múzeumot és a Liberty Bellt, valamint felmentünk a One Liberty Observatory-ba.

Másnap indultunk tovább Washington D.C.-be, az USA fővárosába. Washington elképesztően szép város, rengeteg látnivalóval, alig tudtuk eldönteni, hogy melyik nap mit csináljunk. A National Mall a város központja, itt van a Capitolium, a Washington Monument, a Fehér Ház és számos múzeum (amik egyébként az Állatkerttel együtt ingyenesen látogathatók), egy free tour keretén belül pedig számos korábbi elnök emlékművéhez és egyéb nevezetességekhez is eljutottunk. Van egy MOLbubihoz hasonló rendszerük (Capitol Bike Share), így a legtöbb helyre biciklivel mentem (a 3 napos bérlet abszolút megérte). A sok látnivalón kívül az esti játékok és beszélgetések következtében ez a hétvége négyünket is még közelebb hozott egymáshoz :) Elképesztően szerencsés vagyok, hogy ilyen élményekkel gazdagodhatok!

A következő hétvégén vasárnap hajnalban újra esett a hó (ápr. 29.!!!!!!), de szerencsére napközben jó idő lett, így végre kimentünk a Niagara vízeséshez! Hajóval (Maid of the mist) bementünk a vízesés kanadai részéhez, és esőkabátban vártuk, hogy a vízpára elérjen minket, ami szuper élmény volt! Múlt hét közepén pedig meglátogatott engem Szabi és Apu. Megnézték a buffaloi lakásunkat és a kórházat, ahol vagyok, a hétvégét pedig New Orleansban töltöttük. Voltunk jazz barban, mocsár túrán, hajóztunk a Mississippi folyón és belevetettük magunkat a Bourbon Street-i éjszakába. Fantasztikus volt ez a hétvége is; nagyon örülök, hogy itt voltak, mert ebben a pár napban elhozták nekem Magyarország egy kis szeletét. Most pedig, hogy elmentek, valamint amiatt, hogy a többiek ezen a héten töltik az utolsó hatodéves napjaikat, kicsit rám tört a honvágy… Ugyanakkor tudom, hogy a harmadik hónap is csomó tapasztalatot és élményt tartogat számomra! Tegnap elkezdődött az új gyakorlat, az utolsó 4 hetemet a Roswell Park Cancer Institute-ban töltöm gastro-onko osztályon.
Folytatás 4 hét múlva, stay tuned :)