2014. május 23., péntek

Első hónapom Buffaloban...



Kedves Blog Olvasók!

Kristófnak hívnak és Budapesten fejezem be a tanulmányaimat augusztusban. Márciusban érkeztem Buffalo-ba vonattal, mert későn jutott eszembe, hogy New York-ból Buffalo-ba is el kellett volna repülőjegy. Ezért maradt a vonat, ami 8 óra utazás, de ISIC kártyával csak 50 USD. (www.amtrak.com)  Így körülbelül 300 euróba került Budapestről Buffaloba az utazásom. Amikor leszálltam a vonatról kicsit könnyes volt a szemem, mert szakadt a hó. De ez nem volt gond, mert volt időm megszokni a következő két hónapban a havat :). Azt mondják, hogy nem volt ilyen hideg a tél az utóbbi harminc évben, és nem szokott májusig tartani, úgyhogy azért ne ijedjetek meg. A lakás, ahol laktunk Buffalo belvárosában van, és diák lakásnak tökéletes. Az első hét ügyintézése után, a következő hétfőn megkezdtem az egy hónapos hospitalist gyakorlatomat a Buffalo General Hospitalban.
A kórház körülbelül 25 perc séta a lakástól, biciklivel csak 10 perc. Reggelente fél kilencre jártam, valamikor három és hat óra között jöttem el. Ez változó volt mert sokszor más emberrel voltam. A hospitalistok belgyógyászok, akik körbe-körbe járnak a kórházban, megvizsgálják a különböző osztályokon fekvő betegeiket és kezelik a belgyógyászati betegségeiket. Gyakran előre küldtek, hogy vizsgáljam meg a betegeket és aztán referáljam. Mindamellett, hogy sokat tanulhattam az orvosi kommunikációról, és az itteni orvos-beteg kapcsolatról, sokszor csak ültem, és néztem, ahogy az orvosok végzik az adminisztrációt. Ez azért volt, mert ezen a részlegen megszűnt a rezidensek oktatása, úgyhogy én voltam az egyetlen hallgató, rajtam kívül mindenki szakorvos volt. Sokszor úgy éreztem, hogy ez  megnehezíti az orvosok életét, de mindent megtettek azért, hogy mindent megmutassanak, amit tudnak, és oktassanak ahogy tudnak.  Ennek ellenére, nektek sajnos mar nem lesz lehetőségetek hospitalist gyakorlatot végezni, valószínűleg én voltam az utolsó hallgató, aki ezt megtehette. Összefoglalva azt mondhatom, hogy élveztem az itt töltött első hónapot, sokat lehet tanulni, de nem gondolom, hogy a lexikális tudás az, amiből a legtöbbet fejlődtem.
Március végén ellátogattam New York-ba, ismételten vonattal. így az utazás körülbelül 100 USD volt, szállást meg Coachsurfingen kerestem, ami ingyenes. (www.coachsurfing.com) Még sosem jártam ezelőtt Amerikában, szóval nagyon fájt a nyakam a felfele nézéstől. Óriási élmény volt, kicsit sokkos állapotban voltam végig. Az első hónapban beiratkoztam egy konditerembe, ami lakástól körülbelül 15 percre van. Havonta 25 USD-ért nagyon sok sportolási lehetőséget biztosítanak az úszástól kezdve a kőkemény gyúráson át a ping-pongig. Szóval ha a tanulás mellett akartok egy kicsit mozogni is, remek lehetőségnek tartom.
 Ennyi volt a beszámolóm az első hónapról, próbáltam olyan információkat leírni, ami hasznos lehet, remélem valamennyire sikerrel jártam. Ha vizsgáztok, akkor kitartást, és utána meg feledhetetlen nyarat!

2014. 05. 22.





Nagy Kristóf


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése