2014. május 4., vasárnap

Első hónapom Buffaloban


Buffalo

Az első hónapomat a Roswell Park Cancer Institute, Medical Oncology osztályon töltöttem. A gyakorlat 2 részre volt osztva, a gyakorlat első felét a Breast Clinic-en töltöttem, a második felét pedig a Lymphoma/Myeloma Clinic-en. A kórház nagyon modern, rendkívül jól felszerelt. Az itt dolgozó orvosok, nővérek, asszisztensek nagyon segítőkészek és kedvesek voltak kivétel nélkül. A gyakorlat megkezdése előtt részt vettem egy training-en, ahol a kórház számítógépes rendszeréhez kaptam belépési jelszót illetve elmagyarázták, hogyan működnek az adminisztratív dolgok itt. A legérdekesebb, hogy itt nem gépelnek az orvosok, hanem telefonba diktálnak, mindenki a saját diktálási kódjával, így több idejük marad a betegekre.

A gyakorlat során főleg follow-up betegekkel foglalkoztunk, néha pedig újonnan diagnosztizált betegekkel találkoztam. A napi rutin során az éppen aktuális rezidenssel vagy fellow-val először a soron következő betegeket vizsgáltuk, majd referáltuk az attendingnek (szakorvos). Miután referáltunk, a szakorvossal együtt visszamentünk a beteghez és megbeszéltük a további kezelési tervet. A szakorvosok szinte naponta váltakoztak mind a Breast Clinicen, mind pedig a Lymphoma/Myeloma Clinicen. Volt olyan szakorvos, aki megengedte, hogy saját magam vizsgáljak, és referáljak betegeket ezek után pedig saját magam diktálhattam, ami óriási élmény volt.


Jó volt látni, hogy nem jelentett gondot egy MR felvétel kérvényezése, hihetetlen gyorsan teljes körű kivizsgálást végeznek minden betegen, akiknél szükségesnek gondolják, nem kell semmilyen vizsgálatra heteket, hónapokat várni. A kórház dolgozói nagyon jól képzettek és naprakészek voltak.
Összességében tetszett ez a gyakorlat, csak ajánlani tudom.

2014. 04. 27.
Forgó Gábor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése