2014. január 27., hétfő

The second part of my Buffalo Exchange...



A második hónap során a Buffalo General Hospitalban voltam, és a belgyógyászati gyakorlatom második felét tölthettem ott. A kórházban az ún. hospitalistokkal voltam beosztva. Magyarországon külön ilyen jellegű munkaterület nincsen. A lényege, hogy a hospitalist orvosok a kórházban fekvő betegeket látják el, és gondoskodnak az ott történő vizsgálatok, diagnózisok, konzíliumok összehangolásáról és lebonyolításáról, amíg a beteg ott fekszik. Tehát ebben a kórházban fekvő beteg ellátáson vettem részt. A hónap során két szakorvoshoz voltam beosztva. Minden nap feladatom volt az előző nap felmerült betegségekről beszámolnom, ezt követően megbeszéltük. Sokat tanulhattam az orvosoktól, a klinikai látásmódjukról a beteghez való viszonyulásukról. Az osztályon való munka hasonló volt a korábbi gyakorlatomhoz. Minden nap az aktuális betegeket kellett megvizsgálnom, adott esetben felvennem majd referálnom az orvosnak. Továbbá lehetőségem nyílt lumbál punctió, hasi ultrahang megtekintésére, valamint EKG elemzésre. A gyakorlat során lehetőségem nyílt minden nap előadásra járni, ami főként eset ismertetés volt, ezen kívül minden héten egy ismertebb vendég professzor előadását hallgathattam meg. Sokat lehetett tanulni ezekből az előadásokból, mind a legkorszerűbb kutatási eredményekről számoltak be, az eset ismertetéseken pedig kaptunk saját anyagot, EKG, betegleírás, cikk.
A harmadik hónap során Buffalo General Hospital, Jacobs Neurological Institute neurológiai osztályán dolgozhattam. A gyakorlat nagyon jól szervezett volt. Egy rotációban voltam a kinti medikusokkal. Ez a gyakorlat is két részre volt osztva. Az első napon egy nagyon részletes és szemléletes gyakorlati, neurológiai beteg vizsgálati oktatásban részesültünk. Ezt követően szétosztottak bennünket a különböző alosztályokon. Kaptunk tankönyvsegédletet és sok gyakorlatias segédanyagot.
Az első két hét során a stroke-teammel lehettem. Talán a három hónap gyakorlatai közül ez volt a legintenzívebb. Egy új szakorvos jött az osztályra, aki nagyon lelkes volt, és nagyon szeretett oktatni bennünket, medikusokat valamint a beosztott rezidenseket is. Minden nap a reggeli referálóval kezdtük. Megbeszéltük az ügyeletet, az új felvételes betegeket. Végig elemeztük az MR, CT felvételeket. Megbeszéltük a felmerülő terápiás lehetőségeket. Ezen kívül rengeteg egyéb plusz információt is kaptunk a legújabb kutatásokról, tanulmányokról.
A napok elég mozgalmasak voltak, hiszen minden nap hoztak új stroke-os beteget a sürgősségi osztályra. Ilyenkor a stroke-team-et riasztották, először lement a rezidens, majd a team is követte őt. Helyben megvizsgáltuk, és egy ún. stroke skálát állítottunk fel, melynek eredményeitől függően adtuk a kezelést a betegnek. Ami nagyon tetszett a betegellátásban, az a gyors és hatékony munka. Az orvosok munkáját eleve megszerkesztett, részletes vizsgáló lappal segítették melyen, ha végig ment az orvos, akkor nem hagyott ki semmilyen fontos információt. Megtanultuk a helyes neurológiai beteg vizsgálatot, amelyet naponként gyakorolhattunk a ránk kiosztott betegeken. Amennyi információt egy medikusnak el kell sajátítani a strokkal kapcsolatban, azt mind megkaptuk, sőt azért annál többet is.
Az utolsó két hétben az un. Regular Neurology-n töltöttem. Itt is betegvizsgálat, referálás, megbeszélések történtek. Láthattunk EMG-t, EEG-t, ultrahangos betegvizsgálatot. A két hét során egy nagyon lelkes és nagy tudású orvossal lehettünk, rengeteget tanulhattunk tőle, főleg abban segített, hogy hogyan lehet hasonló tünetekkel rendelkező betegségeket megkülönböztetni, hogyan lehet a fölösleges és drága diagnosztika vizsgálómódszereket minimalizálni.
A három hónap során a szakmai tudás és plusz megszerzésén kívül az angol nyelvi készségem is fejlődött. Megismerhettem az amerikai szokásokat, kultúrát, ha nem is teljes részleteiben, de egy kicsivel többet érhettem meg az ottani életből. Ottani barátokra tettem szert. Lehetőségem nyílt kisebb utazásokra is. Összességében nagy élmény volt, és teljes mértékben megérte elmenni.

2014. 01. 25.

M. Bálint

A Stroke Teammel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése