2014. január 29., szerda

Nőgyógyászat gyakorlat a Roswellben

            A Roswell Parkban a nőgyógyászati onkológián töltöttem az utolsó hónapot. Ha hasonló terveitek vannak, azt vegyétek figyelembe, hogy itt csak nőgyógyászat és csak onkológia van, tehát szülést, terhesgondozást, stb nem fogtok látni. Én egy napra átkéredzkedtem egy másik kórházba, ahol Dr. M. István magyar szülész-nőgyógyász dolgozik, nála láttam egy császármetszést, meg utána a rendelőjében terhesgondozást is.

            A napunk reggel jó korán,átlag fél hét - hétkor indult, de volt, hogy reggel hatra rendeltek be. Egy gyors vizit az attending-gel, majd mindenki átnézi az aznapi műtétre váró betegeket. A műtő fél nyolc körül indul, háromnál előbb sose jöttünk ki. Lehet még menni az ambulanciára, ahol napi 50-60 beteget néznek meg, olyan nagyon sok mindent nem engedtek csinálni, párszor a bimanuális vizsgálatot igen.
            A műtőben sokszor mosakodhattam be, bár mindig volt rezidens, és nyilván ők elsőbbséget élveztek. Tehettem be katétert, branült, itt is volt bimanuális vizsgálat. Számomra meglepő volt, hogy amikor először kérdeztem, tehetek-e be branült, a nőgyógyász supervisor-öm azt mondta, hogy úgy tudja,én nem érhetek beteghez. Ezen fennakadtam, és elmagyaráztam neki, hogy de igenis érhetek beteghez, mert van felelősségbiztosításom (malpractice insurance), mire mondta, hogy akkor oké. Ez a gyakorlat közepén derült ki, szóval lehet, hogy az elején azért nem nagyon ajánlgatták, hogy csináljak ezt meg azt, mert azt hitték nincs biztosításom. Szóval ha ide kerültök, tessék hangsúlyozni, hogy van biztosítás, és engedjenek titeket beteghez nyúlni. Nem minden orvos van vele tisztában, milyen státuszban vannak ott a magyar hallgatók.
            Ilyen apróbb fennakadásoktól eltekintve nagyon jól telt a gyakorlat, napi 8-10 órát benn voltam, főleg totalis abdominalis hysterectomiák voltak salpingo-oophorectomiával, illetve ennek a robotos megfelelője. Volt pár curette, illetve laparoszkópos oophoropexia, és láttam egy condyloma acuminatum eltávolítást, olyat képzeljetek el, ami a bőrgyógy könyvben van, csak háromszor akkorában. Szóval voltak érdekes dolgok. Az anesztesekkel érdemes összespanolni, van köztük pár nagyon jófej.
            Összességében nagyon élveztem ezt a gyakorlatot (is), szóval tudom ajánlani, főleg ha a nőgyógyászat és annak is a műtétes része érdekel valakit.

2014. 01. 29.
B. Anna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése