2019. február 17., vasárnap

Egy hónap a hó alatt

Amint azt a cím is sejteti a második hónap alatt már nem volt olyan kegyes hozzánk az időjárás, mint inkább kegyetlen. De kezdjük a történetet az elején.
A második turnusomat a John R. Oshei’s Childrens Hospitalban töltöttem a gyermek neurológia team-mel. A kórházban neurológiai ellátásra külön osztály nem működik, az ilyen ellátást igénylő gyermekeket a team a kórház többi osztályán látogatja meg és konzultál az kezelő orvosi teammel. Ennek a konzultációs teamnek a munkájába csatlakoztunk be és követtük 4-5 beteg ellátását naponta. A vezető rezidens nagyon rendes volt velünk, sokat magyarázott, szívesen válaszolt a kérdéseinkre bármikor.
A hónap első hétvégéjét New Yorkban töltöttük. Már az első esténket kalandosan kezdtük, mivel az odavezető buszúton szóltak az ott élő rokonaim, hogy betegség miatt mégsem alhatunk náluk. Szerencsére a segítségükkel sikerült jó hotelben szállást kapjunk. A napjainkat városnézéssel töltöttük, az ott töltött két nap alatt bejártunk Manhattan minden fontosabb látványosságát.
Szombaton a rokonaimnál elköltött fantasztikus ebéd után, Letti és Dorka Washington felé vette útját, én egy esti busszal terveztem visszatérni Buffaloba. Azaz, hogy visszatértem volna, ha nem érkezett volna meg a hóvihar, ami miatt a szombati és vasárnapi buszokat is törölték. Szerencsére nem volt kérdés, hogy maradhatok tovább a rokonaimnál, így aztán végül hétfőn egy repülővel sikerült visszatérjek Buffaloba, ami idő közben eltűnt egy fél méter hó alatt.
A következő hétvégén gyorsan el is menekültünk a zorddá változott időjárás elől, és Tampába repültünk. Hihetetlen élmény volt a buffaloi mínuszokból megérkezni a 26°C-os tengerpartra. Igaz az ottani mértékkel mérve hűvös idő volt, minket ez nem gátolt meg abban, hogy kihagyjuk azt az élményt, hogy januárban fürödhessünk a tengerben (ráadásul rögtön a naplementében).
A többiekkel ellentétben én nem maradtam Tampában, hanem egy barátnőmet látogattam meg Sarasotában. Voltam velük egy aligátoros tavon evezni, egy pálmafás dzsungel mocsár közepén, tartottunk közös tábortüzet a helyi cserkészeknek és jó alaposan felzárkóztunk egymás életéből. Igazi testi-lelki felüdülés volt ez a 2,5 nap.
Az ezt követő hetet gyakorlatilag a lakásunk fogságában töltöttük. Akkora hóvihar tombolt napokon keresztül, hogy nem volt biztonságos 15 percnél többet a szabadban eltölteni. Soha életemben nem láttam ilyen félelmetes időjárást. A szél iszonyatos sebességgel fújta vízszintesen a havat. Alig lehetett a szomszéd házig ellátni olyan sűrűn havazott.
Péntekre szerencsére elült a hóvihar és így meg tudtuk látogatni dr. F. Péter bácsit Torontoban. Fantasztikus vendéglátásban volt részünk. Péter bácsi történeteit az magyarországi modern kardiológiai ellátás kialakulásáról szóló saját élményein alapuló történeteit és süteményeit soha nem fogom elfelejteni. Torontoban is nagy volt a hó, de még így is megőrizte a város a báját. Megint rengeteg élménnyel gazdagodtunk.
Vasárnap este a Superbowlt M.I. házi mozijában nézhettünk sok finomsággal, jó társaságban.
Az utolsó héten más említésre méltó dolog nem történt mint, hogy az időjárás még két módszert megpróbált bevetni, hogy eltegyen minket láb alól. Szerencsére sikertelenül.
Szerdán ónos eső esett, aminek hatására az utakat és járdákat centis jégpáncél borította, amin közlekedni nem volt egy életbiztosítás, de a biztonság kedvéért néhány jégtábla a tetőkről is potyogott.
Péntekre pedig akkora szél támadt, hogy többször kis híján besodort az autók alá.
Kíváncsi vagyok mi lesz a következő kísérlete…