2015. augusztus 11., kedd

This is America avagy work hard, play hard!



Sziasztok!

Schlőgl Simon vagyok, VI. évemet kezdem Buffalo-ban az HMAA cseregyakorlatával. A SOTE hallgatójaként először erről a lehetőségről a balatonfüredi HMAA konferencián hallottam, ezért ajánlom minden érdeklődőnek, hogy látogasson el a konferenciára, sok hasznos és fontos információt kaphattok!
Itteni gyakorlataim első hónapját a mellkas sebészeten kezdtem a Roswell Park Cancer Institution-ben. Roswell Park egy híres amerikai sebész volt, a legenda szerint mikor Buffalo-ban merényletet követtek el az akkori amerikai elnök ellen, ő műtőben volt, és inkább tisztességgel befejezte az éppen zajló műtétét, és ezzel megmentette a betege életét, minthogy otthagyja a műtétet, és az amerikai elnökhöz siessen.


Maga a mellkas sebészet egy rendkívül érdekes és jó tapasztalat volt számomra, egészen felkészít az ,,életre”. Reggel 6-ra kellett bejárnom, amihez kicsit nehéz volt az elején hozzászokni. A hidegzuhany akkor jött, mikor reggel 6:00-tól (4:00-ás keléssel) este 21:00-ig asszisztáltam majd 21:30-ra hazaértem! Ennek ellenére minden pillanatát élveztem még az ilyen napoknak is, le is írom, hogy miért!
Minden nap egy hasonló koreográfia alapján zajlott: 6:15-re érkezett a rezidens, akihez be voltunk osztva, neki kellett 6 és 6:15 között kiírnom az amerikai orvostanhallgató társammal a laborértékeket, és szólni neki, ha valami gyanúsat észleltem a betegnél. Később rájöttem, hogy még hatékonyabb ez a módszer, ha előtte beszélek az aneszteziológus kollégával, aki éjszaka ügyeletes volt, ugyanis ők sokszor tudtak olyan információkat is a betegről, ami még nem volt az elektronikus kórlapban. Maga az elektronikus kórlap és az erre felépített rendszer borzasztóan tetszett, mindent elértem a betegről pár kattintással.
Ezek után következett a reggeli vizit, ahol minden bent fekvő beteget megvizsgáltuk a rezidenssel közösen, és elterveztük az aznapi kezelési tervüket. Döbbenetes volt hallani az orvos-beteg kommunikációt, ahol minden egyes esetben érvényesült az az eddig általam főleg tankönyvekben olvasott szemlélet, hogy a beteg és az orvos partner a gyógyítás során, a beteg tájékozottan beleegyezhet a kezelési tervébe, kérhet alternatívákat, mondhat nemet is! Ez még szembetűnőbb volt azokon a napokon, amiket a klinikán töltöttem járó betegekkel.
A vizit után általában műtőbe mentem, ahol lehetőségem volt minden nap legalább egy műtétre bemosakodni, volt olyan nap, amikor többre is. Mivel a gyakorlatom alatt az osztályon voltak olyan szakorvosok, akik nyaraltak, és éppen nem volt szakorvos jelöltje az osztálynak, rengeteg feladat hárult ránk, orvostanhallgatókra is, amit nagyon élveztem. A betegek mozgatásától kezdve az általános sebellátáson, varráson, laparoscopos és thoracoscopos kamerák kezelésén át mindent csinálhattam. Folyamatosan egyre nehezebb és komplexebb feladatokat kaptam. Dr. D. és Dr. H. igazi mentorok voltak, a végén egy esetet volt lehetőségem első asszisztensként kettesben végigcsinálni Dr. D.-vel, ami egy életre szóló élmény volt.


Természetesen a gyakorlat mellett hétvégente és néha hétköznapi is jutott idő a szórakozásra, kirándulásra, ismerkedésre.
Már a gyakorlat legelején megkóstoltuk a Buffalo Chicken Wings-et, a helyi specialitást.


S. Istvánnak és S. Ágnesnak köszönhetően volt lehetőségünk elmenni a Canal Side-ra, ahol hajókázhattunk egyet majd egy közös vacsorára is meghívtak minket, amit még egyszer is nagyon köszönünk!


Július negyedikén, az egyik legnagyobb amerikai ünnepen, a függetlenség napján szintén a Canal Side-ra látogattunk. Hatalmas élmény volt az óriási tűzijáték.


M. Katinak és M. Lászlónak köszönhetően ellátogattunk a Niagara vízeséshez, ami lélegzetelállítóan gyönyörű volt! Nagyon köszönjük, hogy ezt megtapasztalhattuk!


Szintén M. Katinak és M. Lászlónak hála eltölthettünk együtt egy közös vacsorát, ahol fergeteges hangulat volt, Buffalo magyarjainak apraja-nagyja ott volt, és beszélgetett, ismerkedett velünk, ami hatalmas élmény volt!
Egy karitatív séta keretében pedig sikerült ingyen baseball jegyeket szereznem a Buffalo Bisons meccsére! Páratlan hangulat volt a stadionban!


Nagyon köszönöm a lehetőséget az HMAA-nek, minden elképzelésemet és várakozásomat már most túlszárnyalta ez az egy hónap és 2 még hátra van! :) :) :)

2015. 08. 11.
Schlőgl Simon

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése