2015. augusztus 7., péntek

Summer in Buffalo

A nyár gyönyörű Buffalo-ban. Már az első benyomásaim alapján éreztem, hogy nagyon fogom élvezni rögtön az első hónapom:
-          az emberek már reggel rám mosolyognak az utcán, de akár még köszön is egy-egy szembejövő gyalogos – igen, hétfőn is :);
-          a lakás, amit a HMAA bérel a diákoknak rendkívül kényelmes, tágas, jól felszerelt, fantasztikus kilátással a városra és központi fekvéssel;
-          számtalan programmal vár Buffalo a nyáron, melyet a helyiek sokan látogatnak is
Ennyit elöljáróban, és akkor nézzük kicsit részletesebben, mi is várt itt Buffalo-ban.

Érkezés után a szükséges papírok beszerzése és tennivalók elintézése T. Éva néni segítségével problémamentesen zajlott. Az első hétvégén rögtön tiszteletünket tettük a méltán híres Anchor bárban, ahol megkóstoltuk a helyiek büszkeségét, a Buffalo csirke szárnyakat. Kihagyhatatlan :).

A gyakorlatomat a Roswell kórházban (Roswell Park Cancer Institute) kezdtem, onkológiával. Két hetet töltöttem hematológia osztályon, majd két hetet emlő és urológia osztály közt megosztva. Egy átlagos nap reggel 8-tól délután 4-5-ig tartott. A főorvosok éppolyan segítőkészek, mint a rezidensek. Ez volt az első legszimpatikusabb benyomásom. Bár mindennap több oldalas beteglistával dolgoztunk az ambulacián, mindig jutott ideje az orvosoknak az én vagy más diákok kérdéseinek megválaszolására. Rengeteg érdekes esettel lehet találkozni és néhány csont biopsziát is láthattam. A betegeket mindig egy rezidenssel láttuk először, anamnézisfelvétel és vizsgálat után a főorvosnak is prezentáltunk, és együtt mentünk vissza a beteghez. Az onkológiát mindig távoli területnek éreztem, de ez után a gyakorlat után sok minden értelmet nyert, ami könyvből nem megtanulható. Ezen kívül az orvosok betegkhez való empátiája és kommunkációja lenyűgöző volt, nagyon tanulságos.

Mind a négyen vagy az RPCI-ba vagy a Buffalo General Hospitalba (BGH) járunk. Ez a két kórház egy 30-40 perces séta a lakástól. Nyáron ez nagyon kellemes a közeli kis utcákban, amik maximálisan biztonságosak. Második héten én is vettem egy biciklit. A későbbi turnusoknak itt szeretném mondani, hogy legalább úgy vigyázzanak a biciklikre, mint mi tettünk azt :), nagy segítség, ha van a háznál néhány kétkerekű. Kórháznál érdemes az őrzött parkolók biciklitárolójához lezárni, itthon pedig a teraszon tartani. Főleg nyáron érdemes járni-kelni a városban, több garázs vásárba lehet botlani, amiket csak ajánlani tudok, jópofa és hasznos dolgokat lehet beszerezni.

A helyi HMAA tagok rendkívül segítőkészek és vendégszeretőek, több vacsora meghívást is kaptunk, amit ezúton is hálásan köszönünk. Ezen kívül a várost is megmutatták nekünk illetve a Niagara vízeséshez is elvittek minket, ami egy életre szóló élmény :).

Nyáron érdemes délutánonként, hétvégén a városban körülnézni, csütörtökönként ingyenes koncerteket adnak a déli városrészben, a Canalside-on. A közelben több helyen is lehet strandolni az Erie tó partján, amik nagyon hangulatosak. A belvárosi élet ilyenkor nagyon aktív, rengeteg ember van az utcákon, különösen az Elmwoodon és környékén rengeteg jó kávézó, étterem és söröző van.