2014. szeptember 4., csütörtök

Két hónapom Buffaloban...



Sziasztok kedves jövendőbeli buffaloi diákok :)

Az első hónapot a sebészet gyakorlatomból a Roswell Park urológiai osztályán töltöttem. Miután Misivel  megismertük azokat az orvosokat, akik szívesen tanítanak, kialakult egy napirend. Minden nap vagy még a kórházban megbeszéltük, hogy mikor kezdünk másnap, vagy később sms-ben egyeztettünk a holnapról.

Jól jött, hogy van kinti számom, mert sokszor megkértek a dokik, hogy küldjek üzenetet nekik például ha megérkezett a beteg a műtőbe. Így a holt időben az orvos tudta végezni a maga dolgát, én pedig örültem, hogy segíthetek. (Megoldható, hogy ne legyen mindenkinek amerikai száma, főként ha együtt mozogtok a gyakorlatok során. Számomra nagyban megkönnyítette az életet, hogy tudok telefonálni, szinte az összes csomaghoz korlátlan helyi beszélgetés és sms tartozik.)

Köszönhetően a szép nyári időnek illetve a sok biciklizésnek egész jól kiismerem már magam Buffalo utcáin. Akinek okostelefonja van azért ajánlom, hogy keressen rá a Buffalo térképre, és töltse le, bármikor  jól jöhet :)

Először a tripadvisor-on olvasgattam arról, hogy mik a helyi látványosságok. Buffalo nyáron nagyon mozgalmas, sok programot kínál a város és a nagy része ezeknek a rendezvényeknek ingyenes.
Egyik délután Annával kerékpárra pattantunk és négy szabadtéri koncertbe és a kikötőnél egy minden korosztályt felölelő tánc oktatásba botlottunk.
Minden csütörtök este tartottak szabadtéri koncertet a kikötőnél, a canalside-on, ahol egész ismert amerikai zenekarok is fellépnek. Közülük két banda számait azóta is hallom a rádióban. Itt olvashattok bővebben a programokról: http://www.canalsidebuffalo.com JT is koncertezett a városban a nyáron, el szerettem volna menni, de így az utolsó pillanatban vásárolt jegy nagyon drága lett volna.
Voltunk moziban is, keddenként kedvezményesen lehet 6 dollárért jegyet venni. A legközelebbi mozi kerékpárral 20 perc.

A kezdeti nehézségekhez tartozott a kerékpárok üzembe állítása. Legelőször is meg kellett találni őket, majd mindegyikre ráfért egy kis renoválás itt-ott. Az első 2 hét leforgása alatt négyszer kaptam defektet :/
A renoválás során szoros ismeretségre tettünk szert a helyi "csináld magad" bicikli szervízzel. (http://gobikebuffalo.org) Az egyik lelkes önkéntes, Alex a hatvan éves kelet-európai életművész megtanított bicikli gumit cserélni és a biztonság kedvéért el is látott egy pót darabbal, így a másnap délutáni vészhelyzetet már önállóan kezeltem otthon a teraszon :)
Ha bármi gond van a bringákkal, ez a legköltséghatékonyabb megoldás. Viszont ha csak lapos a kereketek, nem kell elvinni a szervízig- a  legközelebbi benzinkúton 75 centért lehet bicikli gumit fújatni.


A második hónap sebészet gyakorlatra a Roswellen belül a mellkas sebészeti osztályra voltam beosztva. Reggel 5:45-re jártam a kórházba, így mire a fellow és a rezidens megérkezett előkészítettük az amerikai orvostanhallgatóval a laboreredményeket (ennek megvan a módja, hogy milyen paraméterekre kíváncsiak, mit várnak el- ha valaki oda lesz beosztva majd elmondják neki). Hetente egy napot a klinikán kell tölteni, igyekeztem több orvost is megnézni munka közben a négy alkalom alatt.

A Delaware park tőlünk gyalog kb. 15 percre van, és kedvelt célpont a helyiek számára is. Mivel nyáron nagyon szép idő volt és otthon is futni szoktam, én az edző terem helyett a futást választottam itt sportnak. Ahogy a gyakorlatok engedik délutánonként kijárok a parkba. A park biztonságos, sokan járnak ide sportolni, de alapvetően érdemes úgy időzíteni, hogy sötétedés előtt végezzen az ember. A terep nem unalmas, sokféle útvonalat lehet találni, én leginkább a tó körül szeretek futni. 

Annával voltunk a kórház számára rendezett jótékonysági futóversenyen, ahol a mellkas sebészek csapatát erősítettük. Nagyon jó élmény volt azokkal csinálni valami teljesen mást kórházon kívül, akikkel minden nap együtt voltam  a műtőben.

A mellkasseb gyakorlat alatt többször is ettem a dokikkal együtt a kantinban. 5-7 dollárért bőséges ebédet kap az ember, de a kórházban van Dunkin dounats is, ahol egy fánk egy dollár és olyan sok cukor és kalória, hogy felér egy komplett ebéddel :P


Nagyon eseménydús hónap volt az augusztus: voltunk vendégségben M. Lászlóéknál, ahol nagyon jól éreztük magunkat és megkóstoltuk az igazi buffalo chicken wingset.


Utána héten pénteken magyar mozit tartottak a Dent toronyban. A film előtt M. László és István körbevezetett minket az épületben, majd a helyi közösség magyaros ételeit kóstoltuk, és mint később kiderült, hogy szokás szerint az összes maradékot a magyar orvostanhallgatók vihetik haza :)
Másnap hajókázni voltunk az egyik magyar származású orvos hajóján. Behajóztunk a városközpontba, a kikötőbe, utána meg ki az Erie-tóra. A hajó hatalmas, volt és még több helyi orvossal ismerkedtünk össze- nagyon-nagyon szuper nap volt :D

Remélem azért valamennyire hasznosnak találtátok a beszámolómat. Ha bárkinek lenne kérdése a fentebbiekhez, keressen meg nyugodtan, szívesen segítek, ha tudok :)

2014. 09. 04.

Csécs Ibolya




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése