2019. november 24., vasárnap

OB/GYN gyakorlat - utolsó hónap Buffalóban



Megkezdődött az utolsó hónapunk is Buffaloban – ezt különösen vártam, hiszen elérkezett a szülészet-nőgyógyászat gyakorlatom ideje, egy egész hónapot Dr. M. István rendelőjében tölthettem. Naponta 30 pácienst láttunk el, melyek között volt rutin éves nőgyógyászati szűrővizsgálat, várandósgondozás, fertőzések kezelése, colposcopia, és még sorolhatnám… A hónap végére már elmondhatom, hogy begyakoroltam a rutin nőgyógyászati vizsgálat lépéseit, sok lehetőségem volt keneteket is készíteni. Volt, hogy a betegellátást félbeszakította a szülőszobákból érkező várva várt hívás – egy „betegünknek” lassan megszületik a babája – ilyenkor gyorsan autóztunk a kórházba, ahol percek múlva már kezembe foghattam az újszülöttet. Hetente egy teljes napot lehetőségem volt a kórházban is eltölteni, így nagyon sok szülést láttam, császármetszéseken asszisztálhattam. Csodálatos élményekkel gazdagodtam ezalatt a hónap alatt.

Az utolsó gyakorlatunk megkezdése előtt New Yorkba látogattunk el egy hosszú hétvégére. Úgy gondolom, ezalatt az idő alatt a város legnagyobb nevezetességeit, leghíresebb kerületeit mind megnéztük. A One World Trade Center tetejéről csodálatos látvány tárul a városra, a MET épületén belül majdnem egy egész napot eltöltöttünk; Soho híres vásárlónegyedében, valamint a Central Parkban is sokat időztünk.

Utolsó hétvégénken M. István jóvoltából egy nőgyógyászati-radiológiai témájú konferencián vehettünk részt. A konferencia után pedig elkirándultunk még egyszer utoljára Kanadába, autózgattunk a Niagara folyó mentén, sőt, még igazi magyar kürtőskalácsot is ettünk a Niagara-on-the-lake nevű kisvárosban található Budapest bakeryben. A Niagara vízesést megcsodálhattuk naplemente után, kivilágítva is. Soha nem fogom elfelejteni azt a gyönyörű látványt.
Nagyon köszönöm a HMAA-nak, valamint a Campus Mundi ösztöndíjnak, hogy segítségükkel ezt a pár hónapot Buffaloban tölthettem.





Zakariás Sára
2019. szeptember

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése