2019. május 5., vasárnap

Az első rotáció: Szülészet-nőgyógyászat


"Kedves leendő buffaloi diákok!" - szólt a levél mellyel minden kezdődött, gyors turnus választás, majd mivel a tavaszi turnus tagjaként több mint egy év volt a kiutazás kezdetéig, nagy csend és semmittevés következett. Annyira messze volt még a gyakorlat időpontja, hogy szinte nem is mertem beleélni magam, szigorlat előtti éjszakán néha ott motoszkált az agyam elrejtett zugaiban az utazás gondolata, reményt adva, hogy lesznek még idén szebb napok is. A tavaszi turnus azonban ezzel együtt nem ért csalódásként, sőt első választásom volt. A kinti gyakorlatokon szerettem volna a lehető legfelszabadultabban, minél több sikeres szigorlattal, megírt és megvédett szakdolgozattal a hátam mögött részt venni, egyéb külföldi gyakorlataimmal is ezt az időpontot tudtam a legjobban összeegyeztetni, illetve a gyakorlat után szerettem volna hosszabb időt utazással tölteni, hiszen sosem jártam még Amerikában, és szerettem volna olyan élményeket gyűjteni, melyekre a szorgos rezidens évek alatt szívesen gondolok vissza.
A gyakorlat előtt két kedves barátnőm is csatlakozott hozzám, hogy együtt fedezzük fel New Yorkot. Öt napot tölthettünk a városban, az idő nem volt kegyes hozzánk márciusban, de a havas Central Parkban tett sétáink kárpótoltak emiatt. A közös városnézés után, találkoztam a turnusom többi tagjával és együtt indultunk el Buffaloba. Az előző turnus tagjai nagyon kedvesen sütivel és bevetett ággyal vártak bennünket, fáradt utazókat.
A következő néhány napban, elintéztünk néhány papírmunkát, megismertük a környéket, amit a következő negyed évben otthonunknak hívhatunk majd, és meghallgattuk az előző turnus jó tanácsait.
Az én első gyakorlatomat szülészet-nőgyógyászaton kezdtem el, Dr. M.I. magyar orvos mellett. A legelső napomon rögtön egy Da Vinci robotos műtétre került sor. Elképesztő volt mennyi lehetőség van ebben az eszközben, a műtőben találkoztam a gyártó képviselőjével, aki mesélt ezekről bővebben és elmondta a robot gyakorlatilag minden sebészeti osztállyal rendelkező kórházban megtalálható már Amerikában. 
A gyakorlat alatt rengeteg újat tanultam, mind gyakorlatban , elméletben és látásmódban is. Dr. M. I. betegközpontú gondolkodása példaértékű, poénjaival folyamatosan jó hangulatot teremt, ezzel oldva a betegben lévő feszültséget. Gyakorlatban igazából mindent gyakorolhattam, az alapvető nőgyógyászati vizsgálatokat a rendelőben, a kórházban pedig lehetőségem volt többféle műtéten, császármetszéseken asszisztálni, a legnagyobb élményt mégis az jelentette, amikor szüléshez beöltözve asszisztálhattam, azt hiszem azt az élményt, hogy egy ember az én kezeimbe érkezik meg a világra sosem fogom elfelejteni.
A hosszú hétköznapok alatt sajnos sok szabadidőm nem maradt, leginkább csak a másnapra feladott átnézendő elméleti részeket próbáltam átolvasni.

Ebben a hónapban a környéken található nevezetességeket néztük meg, a Niagara vízesést megcsodáltuk mind a két oldalról, hiszen a kanadai oldalról sokkal szebb a rálátás, megkóstoltuk a híres Buffalo chicken wingset, nem máshol mint az eredeti feltaláló helyén az Anchor bar-ban. Az amerikai gasztronómia kihagyhatatlan része a Starbucks kávé, és különböző fánkok, ezekkel azonban nem csak hétvégenként élek...  
Gyorsan repül az idő, épp hogy csak berendezkedtünk, de már el is telt egy hónap! Nagyon hálás vagyok Dr. M. I.-nek, aki az egész hónap alatt szíven viselte sorsom és oktatásom, rengeteget tanulhattam tőle szakmailag és személyesen is, sajnálom, hogy ilyen hamar véget ért ez a rotáció de nagy izgalommal várom a következő gyakorlatomat gyerekgyógyászaton.

2019, április 4.
Náray Annamária


























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése