2018. január 20., szombat

Az első hónapunk…

2017. december 13.-án a három magyar lány, Orsi Petra és én elindultunk Buffaloba közös járattal. Dublinban kellett átszállnunk, mindössze 13 óra várakozással. Ezt a várakozást azzal töltöttük, hogy bementünk a városba, megvacsoráztunk, és kipróbáltuk a Guiness sört is egy igazi ír pubban. Másnap meg is érkeztünk Buffaloba, ahol találkoztunk a negyedik lánnyal, Stephanie-val. Az első napunk ügyintézéssel telt, körbenéztünk az egyetemen, elintéztük a papírokat, befizettük, amit kellett.

 Gondoltuk az első hétvégénken máris kirándulnánk egyet, amolyan csapatépítő jelleggel is, úgyhogy béreltünk autót és elmentünk a Niagara vízeséshez. Mindenkinek nagyon tetszett a látvány, de sokáig nem maradtunk, mert még nem voltunk hozzászokva a fagyos időjáráshoz. Vasárnap egy NFL meccsre is elmentünk, ahol Buffalo játszott Miami ellen. Szerencsére nyert Buffalo, így megtapasztalhattuk az igazi örömteli hangulatot a Buffaloi nézők részéről. Hétfőn mindenki meg is kezdte a gyakorlatát. Én a Kaleida Hospital-ban kezdtem, a Neurológiai osztályon. Az első két hétben General Neurology volt, a második két hétben pedig Stroke osztály. A gyakorlatok reggel 7-kor kezdődtek, így 6:15-kor elhagytam a lakást, és egy kellemes reggeli frissítő sétával indítottam a napot. A gyakorlat során különböző orvosokkal találkoztam, mind nagyon segítőkészek voltak, és sokat lehetett tanulni tőlük. Délután 5 óra körül indultam haza, így a hétköznapokon sok másra nem maradt idő, mint a gyakorlat, este pedig a szakdolgozat írása. 

Szerencsére azért a hétvégéket próbáljuk úgy beosztani, hogy beleférjen egy kis kirándulás, mosás, főzés, takarítás. A Karácsonyt is négyesben töltöttük, mindenki főzött/sütött valamit, amit tudott, majd leültünk egy közös vacsorára, kártyázásra. Az új év is remekül indult ebben a kis társaságban. Itthoni iszogatás volt, majd elmentünk a városba körbenézni. Január első hétvégéjén pedig egy rövid kiruccanást csináltunk Philadelphiába és Atlantic Citybe. Philadelphiában megnéztük a Mütter Múzeumot is, ami egy érdekes orvosi kiállítás. Látható volt a világ legmagasabb emberének a csontváza, Einstein agya szövettani metszeteken, vagy a legnagyobb megacolon. Másnap Atlantic City felé tartottunk. 

Nekem személy szerint Atlantic City tetszett a legjobban, hiszen sosem voltam még óceán parton téli időszakban. Mínusz 14 fok ugyan nagyon hideg volt nekem, de a látvány kárpótolt az átfagyott testrészeimért. A héten véget ért a Neurológiai gyakorlat, ami egy tesztírással fejeződött be. A következő héten pedig a Nőgyógyászat gyakorlatot fogom kezdeni, most a Roswell Park Hospitalban. Remélem ez is legalább olyan jó lesz, mint a Neurológia gyakorlat volt.




2018. január 13.

Szabó Ágnes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése