2017. november 2., csütörtök

Stroke neurology

Én Torontóban kezdtem a HMAA kalandomat, a városban, amiben 11 éves korom óta élek.  Örülök nagyon, hogy Buffalo-ba el tudtam jönni, hiszen csak 2-3 órára van autóval Torontótól. Néhányszor jártam Buffaloban de elég rövid ideig.  Ide sok kanadai jár vásárolni, mert Amerikában mostanában olcsóbb.  Hát most nem csak vásárolni jöttem, de azért a Walden Galleriaba már átnéztünk egyszer a társasággal egy bő 3 órára.  Abból 1 órát az autóban töltöttem amíg a lányok “vásároltak” :).

Sok ipari épület maradt meg itt Buffaloban, sok belőle elhagyatott.  Ehhez képest más negyedekben óriási házakat és iskolákat lehet találni.  Az apartman egy szép környéken van, közel egy nagy parkhoz és nem messze egy csomó kávézó meg étterem található.  Az éttermi kultúra nagyon virágzik Buffaloban, és elég sokat beszéltünk az amerikai diákokkal a helyi finomságokról.  Ahova érdemes elnézni: Gabriel’s Gate és  Anchor Bar csirkeszárnyért, food truck show mindenféle amerikai junk food-ért (gourmet Macaroni n Cheese, stb.), Lloyd’s Mexican, és még van egy csomó amit csak meg kell érdeklődni egy helyi lakostól.  Híztam körülbelül 5kg-ot ebben az első hónapban. 





Gabriel’s Gate Restaurant

“Egyszer megjavulok én” szól a Zámbó Jimmy a nappaliban.  A Marci szinte naponta inspirálja a társaságot Jimmy-vel.

Az első két hétben Annával a General Neurology-n voltunk.  Az elején 7-re kellet bemenni de aztán egy lazább 7:30-7:45-ot is megengedtek.  Három amerikai negyedéves diák is velünk volt ezen a rotáción. Érdemes felkészülni valami neuro tudással, mert néhány attending orvos szeret kérdezni a diákoktól.


Buffalo General Hospital 14-ig emeletéről a neurology rezidens szobából

Ezután a Stroke Neurology-n voltunk két hétig Annával.  Dr. S. volt az attending orvos az első nap.  A katonaságban volt orvos egy ideig.  Az első szavai felém (mindenki előtt):  “Where is your tie? This isn’t a country club”.  Valóban nem voltam rajtam nyakkendő (a General Neurology-n elég volt egy ing) és azt hittem először hogy viccelődik, de elég komoly arcot vágott, és így hát elnézést kértem hoppon maradva.  Egyik jó fej rezidens előszedett egy nyakkendőt a szekrényből és így túléltem a napot.  Úgyhogy srácok, a Stroke Neurology-n ne spóroljatok a nyakkendővel.  Egyik nap jött egy új attending orvos az osztályra, csak egy pár napra és nyakkendő nélkül jelent meg, de tudta a Dr. S. “Country Club” legendát.  Mikor megjelent Dr. S. a rezidens szobában, az új attending egyből mutatott az egyik amerikai diákra és mondta “She’s not wearing a tie either”.  Erre a Dr. S. szólt hogy, “She doesn’t need to”, félig nevetve.  Így hát az új attending se volt megkímélve.  Különben, nagyon jó fej Dr. S., és élvezet volt nézni hogy hogy kommunikál a betegekkel, meg mindenkivel igazából.


Stroke Neurology diák csapat


A legtöbb rezidens jó fej volt velünk és a legtöbb attending orvos is.  A legjobbak végig tanítottak minket.

2017. október 23.
Vass Gergely







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése