2015. június 9., kedd

Experiences in April



Sziasztok!

Az április egy igazán mozgalmasra sikerült hónap lett a kis négyesünk számára.

A gyakorlatomat a Buffalo General endokrinológiáján a Flint Road-on folytattam. Ez egy diabetes klinika/endokriológia járóbeteg szakrendelő, minden nap vannak új betegek és visszajárók is. Rögtön az elején bedobtak a mélyvízbe, de szerencsére jól úsztam. :) A rendszer úgy működik, hogy a rezidensekhez és a fellow-khoz hasonlóan felnyalábolod az érkező beteg paksamétáját, átnézed az előzményeit, majd bemész, kikérdezed, megvizsgálod, mindezt pedig referálod az egyik attending-nek, akivel visszamentek, és megbeszélitek a továbbiakat a beteggel. Így történik meg az, hogy naponta 6-8 beteget is láthatsz, ha ügyes vagy, és nagyon sok rutint szerezhetsz az anamnézisfelvétel és a betegvizsgálat terén. Emellett én rengeteget tanultam a diabetes kezeléséről és megvilágosodtam pár olyan dologban, ami eddig kicsit homályos terület volt a fejemben. Az endokrin betegek pedig sokszor kifejezetten érdekesek vagy ritkák, én pl. otthon még sosem láttam transgender beteget, itt kettőt is sikerült. :)
A hétvégéinket is alaposan kihasználtuk ezúttal is. Az első hétvégénk állomása Washington DC volt. Olyan szerencsésen jött ki az időzítés, hogy pont a cseresznyefavirágzás idején voltunk ott, csodaszép a város ekkor! Megnéztünk több múzeumot, a Smithsonian múzeumok ugyanis ingyen látogathatók, láttuk a Capitoliumot és a Fehér Házat, végigsétáltuk az összes emlékművet a Potomac Parkban, egyik éjjel pedig még egy éjszakai városnézést is beiktattunk. :) Hihetetlenül klassz város, nekem nagyon tetszett. ^_^

A következő hétvégén meg sem álltunk a Niagaráig, ezúttal a kanadai oldalon jártunk. Végigautóztunk Niagara-on-Lake csinos kis városkáján, és bementünk a Butterfly Conservatoryba is, ahol szabadon röpködnek a lepkék. :) A vízesés ezúttal még szebb volt mint az első alkalommal. A szép idő is közrejátszott, meg persze az, hogy a Niagara tekintetében a kanadaiaknak jutott szebb látvánnyal bíró oldal. :)
 

Egy Buffalo-ban lazítós hétvége után az utolsó ehavi hétvégénken Arizonába utaztunk. Hálás köszönet jár Sz. Laci Phoenixben élő szüleinek, amiért elszállásoltak, és fuvaroztak minket. Fergeteges volt a hétvégénk, szinte sokkolóan hatott ránk az arizonai hőség a buffaloi zord időjárás után. :) Nem számítottam rá, hogy medencepart közelében leszek az ittlétem alatt, az egyszer biztos. :)Meglátogattuk Scottsdale belvárosát, jártunk Montezumában, Sedonában a Red Rocksnál és még a Grand Canyonhoz is eljutottunk!

Egyszóval igen csak utazásokban és élményekben gazdag hónapot zártunk, es már szuperül összeszokott a kis négyesünk is. :) De tartogat még élményeket a május is! ;)

2015 06 04

Varga Annamária

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése