2014. augusztus 19., kedd

Some words about the sports and practice as well...





Miután a többiek az előkészületekről, az utazásról illetve az első napokról már részletesen beszámoltak, én megpróbálnék olyan dolgokat érinteni, amelyekről még nem esett szó.
Az első ilyen a sport. Azoknak, akik szeretnek mozogni örömmel jelenthetem, hogy kiváló lehetőségeitek lesznek kint is aktívnak maradni. A lakástól körülbelül 10 percre található a JCC névre hallgató szabadidő központ, ahol tényleg minden igénynek megfelelő konditerem mellett uszoda, gőzfürdő és szauna áll rendelkezésetekre. A diák bérlet barátságos ára havi 24.90 dollár (annyi beetetés volt a dologban, hogy az első bérlet vételekor membership kártyát kellett igényelni, ami egy további 25 dollárt jelentett, de még így is a három hónapra kb. 100 dollár). Személy szerint, én nagyon szeretek ide járni. Emellett, a lakás utcáját (Delaware Ave.) a másik irányba követve egy hatalmas park található (Delaware Park) számos teniszpályával, focipályával, futópályával. Ez a hely nyáron nagyon közkedvelt, miután a sport mellett kulturális eseményeket is rendeznek itt. Most például Shakespeare estek vannak… Az egyik hétvégén egy Roswell-es kiránduláson nyert ismeretség révén pedig sikerült csatlakoznom a Roswell-es kutatók röplabda csapatához. Ezekkel a srácokkal azóta is minden szerdán és szombaton a helyi körversenyeken jó meccseket játszunk.
A másik dolog, amiről röviden tennék említést a közlekedés. Miután a lakáshoz kaptunk 4 biciklit, és az időjárás legtöbbször megengedi, szinte mindenhova biciklivel közlekedünk. Nem járok messze az igazságtól, azonban ha azt mondom, hogy ezzel csak mi vagyunk így Buffalo-ban. Rajtunk kívül ugyanis mindenki autóval jár. Ebből az okból kifolyólag nagyon kell vigyázni, mert a sofőrök sokszor nem is számolnak biciklisekkel. A harmadik héten egyik este a konditeremből tekertem haza, mikor az egyik lámpánál váratlanul a szembe jövő autó hirtelen lehajtott az egyik kis utcába. A bonyodalmat az okozta, hogy én is ott voltam, úgy hogy felkenődtem a kocsijára és egy tisztességes repüléssel landoltam. Tanácsként így csak annyit üzennék, hogy bármilyen ciki is megéri bukót viselni…
A három hónap alatt én sebészetet és nőgyógyászatot hallgatok. Mindegyik rotációt a Roswell-ban teljesítem. Az első turnusban Urológián voltam. Reggelente átlagosan 7 és 8 között kellett megjelenni, attól függően, hogy volt-e aznap reggel előadás vagy korai műtét. Az Uro-sebészet alapjába véve két tevékenységre oszlik a Roswell-ban. A csapat egyik fele a klinikán megjelenő betegeket látja el, míg a másik fele a műtőben tevékenykedik. A szakorvosok ennek megfelelően két team-be vannak besorolva (Team1: Dr. M., Dr. G. és Team2: Dr. K., Dr. S.). A műtétek zömét robotsebészettel hatják végre. Az első ilyen eljárás, amit láttam hatalmas élmény volt. Robotsebészet során műtéttől függően 3-4 video-laporscopot vezetnek a beteg hasüregébe a hasfalon át, majd ezeket csatlakoztatják a leginkább poliphoz hasonló DaVinci robothoz. Maga az operáló orvos a terem végébe elhelyezett operáló fedélzetnél ül. A hasüregbe bevezetett kamerák összesített képe jelenik meg a kijelzőjén, ami ennek megfelelően 3D hatást biztosít. (A mikroszkópba betekintve tényleg olyan érzése van az embernek mintha a beteg hasüregébe feküdne). A medikusok és a szakorvosjelöltek a műtétet egy interaktív vetítőn követik. A szakorvosok erre a képernyőre rajzolva utasításokat, javaslatokat tehetnek az operatőr számára. A gyakorlatok technikai szempontból tehát kiváló lehetőségeket kínálnak. Az orvosok nagyobbik része emellett feladatának érzi az oktatást, így a hetek alatt tényleg sok mindent magába szívhat az ember.

2014. 08. 19.
Ruppert Mihály

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése