2017. február 8., szerda

Útra keltünk

Kalandosan indult a második gyakorlatom, mivel egyszerre két osztályra is megkaptam a beosztásomat: mellkassebészetre és medical oncology-ra. Végül az előbbi győzött.  A munka itt reggel 6-kor kezdődött a betegek laborleleteinek és képalkotó vizsgálatainak átnézésével, majd egy gyors vizit után a műtők vagy az ambulancia felé vettük az irányt a fellow-k vezetésével. Egy buffaloi hallgatóval és egy rezidenssel osztoztunk a műtéteken. A műtőben aktívan bevontak a munkába, különösen Dr. H. és Dr. D. Már az első műtős napomon kezelhettem VATS közben a kamerát, később varrtam, varrógépet, bronchoscopot használtam, mediastinoscopiában segítettem. Műtétek közben a technikai lehetőségeken kívül az volt feltűnő, hogy folyamatosan tartották a kapcsolatot a hozzátartozókkal. Három hét várakozás után egy robot-asszisztált műtétet is láthattam, nagy élmény volt élőben látni Dr. da Vincit. :) Az időm nagy részét műtőben töltöttem, csak 2-3 napot voltam az ambulancián. Péntek reggelente nagyvizit volt, itt mindenkinek legalább egy beteget prezentálnia kell, valamint havonta Journal Club-ot szerveznek, ahol egy cikket kell összefoglalni. Nagyon jól éreztem magam a mellkassebészeten annak ellenére, hogy kimerítő volt minden nap 10-12 órát a kórházban tölteni. Rengeteget tanultam itt, így a bátraknak tudom ajánlani ezt a rotationt, a korai ébresztőhöz pedig hozzá lehet szokni (valamennyire).




Rögtön az első hétvégén kiszabadultunk Buffalo vonzáskörzetéből és elindultunk Péter bácsihoz Torontóba, aki a legendákhoz hű vacsorával várt minket. A városnézéshez csatlakozott hozzánk Adorján is. Három nap alatt majdnem sikerült végignéznünk a leghíresebb látnivalókat: Casa Loma, CN Tower, Royal Ontario Museum, Ripley’s Aquarium. Az Ontario Science Centerbe is eljutottunk, de sajnos nem jutott időnk rendesen körbejárni.

Következő hétvégén hokimeccsre mentünk, a Buffalo Sabres a Detroit Red Wings-el játszott. Izgalmas mérkőzés volt felejthetetlen hangulattal és az utolsó pillanatban a Sabres megszerezte a győzelmet.



Január végén Epivel három és fél napra New York-ba utaztunk. A Central Park mellett sikerült szállást találnunk, innen vágtunk neki reggelente a Nagy Almának. Előre megtervezett sorrendben, katonás tempóban jártuk végig Manhattant, minél többet szerettünk volna magunkba szívni a nyüzsgésből. Sétáltunk a Central Parkban, felmentünk a Rockefeller Centerbe és az Empire State buildingbe, elhajóztunk a Szabadság-szoborhoz, körbejártuk a Metropolitant és a Museum of Natural History-t, jártunk tengeralattjárón és anyahajón. Hazaindulás előtt még bementünk a MoMA-ba, nekem ez lett az egyik kedvencem a városban. Éjszaka értünk vissza Buffaloba, így kicsit kialvatlanul vágtam bele az utolsó pár napba a sebészeten.  Legközelebb a medical oncology-ról fogok jelentkezni.




Oroszlány László

2017. 02. 07.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése