2015. szeptember 23., szerda

Urology in Buffalo

Az utolsó gyakorlatom ebben a három hónapban az urológia volt a Roswell Parkban. Egy "fellow"-val dolgoztam együtt, aki nagyon sokat tanított, és támogatta a műtéteken való részvételt. Sok beteget/betegséget láttam mind a műtőben, mind a rendelőben, így sokat tanultam mindkét helyen egyaránt.
A műtétek többsége robotsebészeti, így kevesebb volt a lehetőség bemosakodni, de varrni mindig engedtek a műtét végén.

Robot

Innen irányítják

Döntően prostatectomiákat és nephrectomiákat láttam, de volt egy “neobladder” műtét is, melyben eltávolítják a húgyhólyagot, és egy újat képeznek az ileumból. A nyitott műtéteken nagyobb szükség volt több kézre, úgyhogy érdemes figyelni, hogy azok mikor vannak. Bemosakodhattam orchiectomia műtéten, és itt is volt ritkább – ún. “urethral sling” – műtét, amit stressz-inkontinencia kezelésére szoktak elvégezni. Ezen kívül sok cystoscopia is volt mind a műtőben, mind a rendelőben.
A Roswell Park nagy központja a robotsebészetnek. Van az intézményen belül egy tanfolyam, melynek az "Introduction to Robotic Surgery" részét hallgatók is elvégezhetik. A gyakorlat mellett 1-2 hét alatt el lehet végezni, de a haladás többnyire egyénfüggő. A végén oklevéllel igazolják a bevezető tanfolyam elvégzését.
Ebben a hónapban voltunk valamelyik hétvégén laser tag-ezni Amherstben. Ez egy nagyon jó játék! :) Voltunk itt-ott vacsorázni is. A különböző helyek közül ajánlatos a “The Cheesecake Factory”, ami nagyon enyhén vércukorszint-emelő, de nagyon finom ott minden.


The Cheesecake Factory



Nagyon jól éreztem magam Buffalo-ban. :) Gyorsan eltelt ez a három hónap, de nagyon sokat kaptam a gyakorlatoktól, amiken voltam, és az emberektől, akiket megismerhettem. Örülök, és hálás vagyok, hogy itt lehettem.


Goodbye Buffalo
Goodbye Buffalo

2015. 09. 21.
Adeghate Jennifer

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése