2013. október 14., hétfő

Last month in Buffalo...





Elerkeztem kint toltott kalandom vegehez. Az utolso honapom a Roswell Park Cancer Institute-ban toltottem. Az elso ket hetre az - upper GI -, valamint - Head and Neck - reszlegre osztottak be. Talan nem fogok senkit meglepni ha azt mondom, hogy ismet egy indiai rezidens mellett dolgozhattam, de nem panaszkodhatok, jol jartam vele, egy csupa sziv-lelek embert kaptam, aki ott segitett nekem, ahol tudott. Nem kicsit sikerult feleleveniteni es kiboviteni a daganat ellenes szerekkel kapcsolatos tudasom. De nem ez a legfontosabb dolog, amit itt tanultam, hanem az a felfogas, ahogy itt az emberek (betegek, hozzatartozok, orvosok) ehhez a betegseghez allnak. Egyszeruen dobbenetes, ugy kezelik mintha influenzasak lennenek (kapnak egy kis kezelest, nem baj, hogy vannak mellekhatasai, melyik gyogyszernek nincsenek? valamit valamiert, azt mondjak, menjunk vegig az osszes lehetosegen, mert MI VAGYUNK A GYOZTESEK, ES IGENIS MEGTUDJUK OLNI, LETUDJUK KUZDENI A RAKOT!) lekuzdjuk, es folytathatjuk tovabb az eletet. Ezzel a felfogassal erkeznek a betegek, ami talan annak is koszonheto, hogy az elobb emlitett vastagbetus mondat szerepel az epulet homlokzatan a korhaz nevenel is hatalmasabb betukkel. Belep a beteg a korhazba, es mi az elso, ami meguti a fulet..... egy kis kellemes zongora, hegedu, vagy gitar szo, ugyanis az epulet lobbyaban minden nap elo zene fogadja a betegeket, amelynek koszonhetoen, en mint egeszseges ember is teljesen maskepp allok (sokkal nagyobb kedvvel, odaadassal a naphoz), nem beszelve egy betegrol. A zene is remenyt ad, az eletunk resze.
Az utolso ket hetem a lymphoma osztalyon toltottem egy kinai szarmazasu rezidens mellett, sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy o mar nem tartozott az eddig megismert talpraesett rezidensek koze, de azert sikerult tanitanunk ezt azt egymasnak.
A betegek pozitiv hozzaallasa mellett, igy vagy ugy de azert a napi 8 ora rakos betegek kozott, valamennyire megviseli az ember lelki vilagat, igy lazitaskent elkezdtem a DaVinci robot tanfolyamot. A munkaido lejarta utan rohantam gyakorolni, masfel het gyakorlas utan, ugy ereztem keszen allok a vizsgara, ami egy urethrovesicalis anastomozis kivitelezese volt egy preparatumon. Az elmeny leirhatatlan es egyben mindennel izgalmasabb... de megeri.
Barcsak meglehetne valositani ezt a fajta gondolkodast otthon is… es megtobb embernek adhatnank remenyt. Termeszetesen minden penz kerdese is, es lassuk be itt az Egyesult Allamokban azert ilyen teren is mas a helyzet.

Koszonom a lehetoseget a Szovetsegnek, hogy itt lehettem, es reszese lehettem ennek a Programnak, az elmeny feldolgozhatatlan....oszinten szolva pillanatnyilag nem talalom a megfelelo szavakat, hogy leirjam mindazt, amit kaptam az itteni rendszertol, a korhaztol, az emberektol.....


2013. 10. 14.
F. Örs


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése