2017. március 22., szerda

Adventure time

Az utolsó hónapomat Buffaloban Medical Oncology-n töltöttem, ezen belül két-két hétig a lymphoma és a gasztroenterológiai csapat tagja voltam. A lymphoma részlegen kezdtem, itt az első nap után önállóan vizsgáltam meg a betegeket, majd egy gyors referálás után az attendinggel közösen tértünk vissza a betegekhez megbeszélni a vizsgálatok eredményeit, a terápiás tervet. A járóbeteg ellátáson kívül hetente egy-két alkalommal vettem részt az osztályos viziteken. Sokat tanultam Dr. H.-től a kemoterápiás szerekről és mellékhatásaikról, mindig jutott ideje két beteg között egy kicsit magyarázni. A következő két hétben a gasztroenterológián kevesebb feladatot kaptam, végig egy fellowt követtem. Itt előfordult, hogy nem voltak betegek előjegyezve egy-egy napra, ilyenkor a szomszédos klinikákon töltöttem a napomat.  Az utolsó négy hét alatt feltűnt, hogy milyen sok beteg részesül kísérleti terápiákban, valamint az, hogy mekkora szerepet kapnak a klinikai gyógyszerészek a kezelés megtervezésében és a betegek tájékoztatásában.

A kórházi elfoglaltságokon kívül rengeteg program akadt még az utolsó hetekre. Február közepén „meglátogatott” nővérem, buffaloi öregdiák. A találkozási pontunk Los Angelesben volt, ahova én egy nappal korábban érkeztem meg, így még egyedül felfedeztem a belvárost és Hollywood utcáit. A túra elején elmentünk a Universal Studios-ba, Santa Monica Beachre és megnéztük a Griffith Observatoryt, majd egy kölcsönzött autóval sok-sok óra vezetés után eljutottunk a Grand Canyonhoz. Az időjárás már Los Angelesben sem volt túl kegyes hozzánk az elmúlt évek legnagyobb viharával, de a Grand Canyon hózáporral és sűrű köddel várt minket. Szerencsére egy kis várakozás után kitisztult az idő, így nyugodt szívvel tudtunk elindulni Las Vegas felé. Utolsó napunkon még megnéztük a Hoover Dam-et és a kizöldült Mojave sivatagot, majd éjszaka indultunk vissza Buffaloba.






Utolsó hétvégémen Washingtonba utaztunk nővéremmel, ahol 2 napig a National Mallt és környékét jártuk be, de így is csak a múzeumok töredékét láttuk. Kellemes meglepetés volt a városban, hogy gyakorlatilag sehol nem kellett belépőt fizetni. Még a Buffaloba való visszaindulás előtt kibuszoztam a Dulles repülőtér mellett található Udvar-Hazy Centerbe. Ez a Smithonian National Air and Space Museum része, nekem ez volt a legnagyobb élmény a fővárosban.




Végül szeretném megköszönni a HMAA-nak és mindenkinek, aki lehetővé tette ezt a három hónapot.  Nagyon jól éreztem magam, életre szóló élményekben volt részem.
Let’s go Buffalo!

2017. 03. 18.
Oroszlány László


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése